فرق روغن زیتون بی بو و با بو
روغنی که بر خلاف بیشتر روغن های دیگه، کلسترول بد خون رو پایین میاره و چربی خون رو کاهش میده. بخاطر ترکیبات تشکیل دهنده ش برای عملکرد قلب و کبد عالیه. البته اینها همه ی فواید روغن زیتون نیست و نوشتن در مورد فواید روغن زیتون برای سلامتی تو این نوشته نمیگنجه.
این ارزش تغذیه ای بالا، باعث شده از طرف متخصصین تغذیه استفاده از روغن زیتون تو سبد غذایی توصیه بشه، بنابراین تمایل به استفاده از روغن زیتون زیاده.

 

چرا همه روغن زیتون رو دوست ندارند؟
سیستم گوارش انسان طوریه که برخی از مواد غذایی رو نمیپسنده. روغن زیتون از جمله مواد غذایی هست که -مثل ماهی- همه ی ذائقه ها طعم زیتونی این روغن رو دوست ندارند. از طرف دیگه هم نمیشه از ارزش غذایی این روغن چشم پوشی کرد. بنابراین برای این افراد، طی فرایندی ترکیباتی که باعث این طعم و مزه در روغن زیتون شدند رو کاهش میدن. البته این ترکیباتی که حذف میشن جزء ترکیباتی هستند که خواص روغن زیتون رو تشکیل دادن، ولی برای سازگاری با سیستم گوارش افرادی که طعم تند و زیتونی این روغن رو نمیپسندن اینکار انجام میشه اما در عین حال ارزش غذایی بالایی داره (البته کمتر از روغن زیتون با بو)

 

روغن زیتون بی بو چه نوع روغن زیتونیه؟
روغن زیتون بدون بو روغن زیتونیه که بو و طعم تند زیتونی رو در روغن کاهش دادن تا همه بتونن از این روغن استفاده کنن و مورد پسند همه باشه.
بعد از دو هفته استفاده ی مکرر از روغن زیتون بی بو، سیستم گوارش افراد این روغن رو بخوبی میشناسه و بعد از اون با روغن زیتون با بو هم سازگاری کامل خواهد داشت.

خرید انواع روغن زیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...