بررسی دلایلی که باید زیتون بخوریم توسط محققان

زیتون میوه ای از درخت زیتون است. و علاوه بر اینکه روغن زیتون استفاده و فواید فراوانی دارد، خود زیتون نیز به عنوان میان وعده ای خوشمزه شناخته میشود.

دیدگاه کریستین کرک پاتریک

کریستین کرک پاتریک ، متخصص تغذیه و مدیر خدمات تغذیه سلامتی در موسسه سلامتی کلینیک کلیولند می گوید ، یک وعده معمولی از چهار زیتون بزرگ 20 کالری و حدود دو گرم چربی از نوع خوب دارد. او می گوید: “زیتون یکی از مغذی ترین میوه ها در اطراف ماست و اگرچه چرب است . اما این چربی از نوع اشباع نشده سالم است و فواید بسیاری برای قلب ، مغز و لاغری دور کمر دارد.”

دیدگاه دکتر پارتنا کوتزکیدو

دکتر پارتنا کوتزکیدو ، استاد دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان می گوید ، علاوه بر آن‌همه چربی سالم ، زیتون دارای آنتی اکسیدان است. وی گفت: “تحقیقات من نشان می دهد که زیتون منبع خوبی از بیوفنول ها است” . بیوفنول نوعی آنتی اکسیدان است که مانع از تجمع کلسترول بد در دیواره شریان ها می شود و همین زیتون را به یک میان وعده سالم برای قلب تبدیل می کند.

نتایج تحقیقات دکتر خوزه آلبرتو پریرا

دکتر خوزه آلبرتو پریرا ، استاد دانشکده کشاورزی در موسسه پلی تکنیک براگانسا در پرتغال و همکار وی دکتر ریکاردو مالهیرو . می گویند ، ترکیبات فنلی موجود در زیتون همچنین ضد التهاب و ضد میکروبی است و می تواند به جلوگیری از برخی بیماری ها کمک کند. این زوج قبلاً درباره زیتون تحقیقاتی داشتند و دریافتند که برگ زیتون هم می تواند بسیاری عوامل بیماری‌زا را که باعث بیماری می شوند ، مهار کند.

زیتون خوراکی برای آماده شدن جهت مصرف تخمیر میشود . و این بدان معنی است که سرشار از لاکتوباسیلوس ، نوعی باکتری دوستدار روده است.
آنتونیو بویلاکو ، دکترای میکروبیولوژیستی از دانشگاه فوجیا در ایتالیا ، می گوید برخی از سویه های پروبیوتیک را در زیتون و سایر مواد غذایی مشاهده کرده است. وی می گوید: پتانسیل پروبیوتیک زیتون ممکن است یکی از دلایل قانع کننده برای خوردن آن باشد.

زیتون همیشه مقدار شوری در خود دارد که جهت نگهداری و حفظ آن اضافه میشود. دیوید کاتز ، مدیر مرکز تحقیقات پیشگیری دانشگاه ییل می گوید: “در کنار غذاهایی با شوری پایین میتوانید زیتون بخورید و از خوردن آن لذت ببرید.” “اما اگر غذاهای شور استفاده میکنید بهتر است نمک موجود در غذایتان را کاهش دهید.” به عبارت دیگر ، اگر مقداری از نمک مورد استفاده تان را کم کنید ، مقدار نمکی که در زیتون است جایگزین میشود و میتوانید زا آن لذت ببرید. (نحوه خوردن زیتون در اینجا)
در صورتی که مقدار شوری زیتونی که استفاده میکنید بالاست کافیست دو ساعت قبل از مصرف آن را در آب شیر با دمای معمولی بگذارید تا مقدار نمک موجود در آن کاهش یابد و با خیال راحت زیتون بخوریم.

یک دیدگاه برای “آیا باید زیتون بخوریم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...