آیا روغن زیتون برای لب ها مفید است؟

استفاده از روغن زیتون برای لب ها . خشکی و ترک خوردگی لب ها برای بسیاری از مردم به ویژه در هوای خشک بخشی عادی از زندگی است. بسیاری از داروخانه ها قفسه کاملی را برای انواع مختلف بالم لب اختصاص داده اند. از مارک های دارویی گرفته تا بالم های مخصوص ساخته شده با مواد ارگانیک.

اگرچه بالم لب خریداری شده از فروشگاه می تواند رایحه فوق العاده ای داشته باشد و در یک ظرف کوچک و زیبا بسته بندی شود . اما می توانید از موادی که در خانه دارید مانند روغن زیتون استفاده کنید تا لبان شما نرم و لطیف بمانند. روغن زیتون ممکن است بیشتر استفاده غذایی داشته باشد . اما همچنان یک مرطوب کننده عالی است. و یک عنصر محبوب در بسیاری از محصولات نرم کننده پوست است.

فواید روغن زیتون برای لب ها

می توانید به تنهایی از روغن زیتون برای حالت دهی و محافظت از خشک شدن یا ترک خوردن لبها استفاده کنید. همانطور که از بالم لب یا وازلین استفاده می کنید از آن استفاده کنید. هر زمان که لب های شما خشک شد کمی روغن زیتون بمالید. و از اثر فوق العاده آن لذت ببرید.

همچنین می توانید روغن زیتون را با شکر ترکیب کرده و یک اسکراب لب ساده تهیه کنید. از شکر و روغن زیتون یک خمیر درست کنید و آن را روی لب های خود بمالید. قند باعث لایه برداری لب ها می شود. و هرگونه سلول خشک و مرده پوست را از بین می برد و لب ها را صاف تر می کند.

روغن زیتون به حفظ رطوبت لب ها کمک میکند . اما احتمالاً در طولانی مدت به اندازه محصولی که به طور خاص برای مرطوب کردن لب های شما فرموله شده است جواب ندهد. پس اگر از خشکی بیش از حد لب هایتان رنج میبرید بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

اگر تصمیم دارید از روغن زیتون برای لبهای خود استفاده کنید ، یک بطری روغن زیتون فرابکر ارگانیک با کیفیت خوب را انتخاب کنید. همچنین ، به خاطر داشته باشید که بسته به نوع استفاده شما روغن زیتون پس از مدتی فاسد می شود . بنابراین به اندازه مصرفتان بخرید و آن را در یخچال نگهداری کنید. روغن زیتون در یخچال حدود 1 سال ماندگاری خواهد داشت. همچنین برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله “تاریخ انقضاء روغن زیتون” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...