آیا روغن زیتون می تواند گوش ها را تمیز کند؟

درمان خانگی استفاده از روغن زیتون برای تمیز کردن گوش ها نیاز به رعایت نکاتی دارد تا سلامت گوش را به خطر نیاندازد. ما بهترین ترفندها را به شما می گوییم.

چگونه گوش خود را با روغن زیتون تمیز کنیم؟

در سال 2010 ، مطالعه ای نشان داد که روغن زیتون یک درمان طبیعی برای موم یا جرم گوش است، زیرا استفاده از یک ماده مرطوب بهتر از استفاده از گوش پاک کن های پنبه ای معروف است.

 

ما روش تمیز کردن گوش ها با روغن زیتون را به شما می گوییم:

به پهلو دراز بکشید تا گوش رو به بالا باشد.
هنگامی که در حالت خوابیده هستید ، گوش خود را در بالا و عقب بکشید تا کانال گوش باز شود و روغن به درستی نفوذ کند. در این موارد ، توصیه می شود از شخص دیگری کمک بگیرید.
با استفاده از قطره چکان ، چند قطره کوچک را داخل گوش بریزید بدون این که قطره چکان به مجرای گوش برخورد کند.
پوست جلوی گوش را ماساژ دهید تا روغن زیتون به درستی در آن ناحیه جا بیفتد.

 

نکاتی برای تمیز کردن گوش با روغن زیتون

قبل از انجام فرآیند فوق ، چند ترفند برای تمیز کردن گوش خود با روغن زیتون پیشنهاد می کنیم:

اگرچه افرادی هستند که پیشنهاد می کنند روغن را گرم کنید ، اما توصیه می کنیم این کار را نکنید ، زیرا ممکن اس خود را بسوزانید.
توصیه می کنیم پس از اتمام ریختن روغن زیتون از یک تکه پشم پنبه استفاده کنید تا از جداسازی مناسب مجرای گوش در حدود 30 دقیقه اطمینان حاصل کنید. به جای قطره چکان ، می توانید از پنبه برای ریختن روغن نیز استفاده کنید. فقط باید چند قطره به پنبه بمالید و آن را به آرامی روی مجرای گوش “تخلیه” کنید.

ما توصیه می کنیم که روغن زیتون را کم مصرف کنید و از سایر کارها مانند روشن کردن شمع یا کبریت در نزدیک گوش برای برداشتن جرم گوش خودداری کنید.
اگر مشکل گوش همچنان ادامه داشت ، توصیه می کنیم به متخصص گوش و حلق و بینی یا پزشک خانواده مراجعه کنید.
تمیز کردن گوش ها با روغن زیتون نیاز به احتیاط و نهایت دقت دارد تا مشکلی عمده ایجاد نشود. در هر صورت ، ما اکیداً توصیه می کنیم که در صورت وجود کوچکترین شک و تردید به پزشک مورد اعتماد خود مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...