باکتری های موجود در زیتون به از بین بردن فلزات سنگین در طول هضم کمک می کنند

همان ویژگی‌های ژنتیکی که به باکتری لاکتوباسیلوس پنتوس اجازه می‌دهد در فرآیند تخمیر زیتون سفره زنده بماند، به میکروارگانیسم‌ها کمک میکند تا فلزات سنگین مضر را از بین ببرند.

گروهی از محققان دانشگاه شهر خائن گونه‌ای از باکتری‌های موجود در زیتون‌های سفره‌ای را شناسایی کرده‌اند. که به بدن انسان کمک میکند تا فلزات سنگین را در طول هضم از بین ببرد.

لاکتوباسیلوس به طور طبیعی در زیتون وجود دارد. حضور آن در طی فرآیند تخمیر تقویت می شود.

این باکتری ها به عنوان اسفنجی عمل می کنند که این نوع ذرات را به دام می اندازد و دسترسی آنها را در دستگاه گوارش کاهش می دهد و آنها را از طریق مدفوع دفع می کند.

محققان دریافتند که این باکتری پوشش داخلی روده را می پوشاند و مانع از هضم و ورود مولکول های فلزات سنگین مانند آرسنیک ، کادمیوم یا جیوه به جریان خون می شود. هر سه این فلزات سنگین به عنوان مواد سمی برای انسان شناخته شده اند و حذف آنها پس از جذب برای بدن تقریبا غیرممکن است.

در دسترس بودن محدود از مواد مغذی، شوری بالا و PH پایین آب نمک. همراه با حضور آنتی بیوتیکهایی مانند پلی فنول و اولئوروپین، ایجاد یک محیط خشن برای باکتری برای زنده ماندن و تولید مثل در زیتون میکند. اما این نوع باکتری میتواند در محیط آب نمک زنده بماند. زیرا توانایی بالایی در سوخت و ساز دارد و دارای ساختار منحصر به فرد از غشای سلولی است.

همین ویژگی ها باعث میشود تا این باکتری در مواجه با فلزات سنگین سمی آن ها را از بین ببرد. و از جذب آن ها به بدن جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...