درمان دیابت نوع 2 با عصاره برگ زیتون

مطالعه ای در “مجله علوم گیاهی آمریکا” شده میگوید عصاره برگ زیتون با کمک به تعادل قند خون می تواند در درمان دیابت نوع 2 نقش داشته باشد.

این مطالعه توسط پروفسور عبدالرحیم کوچی‌گیت از دانشگاه فاتح سلطان محمد استانبول انجام شد. او به روزنامه صباح گفت که موضوع اصلی دیابت نوع 2 مقاومت به انسولین است.

کوچی‌گیت: اگرچه در اکثر مواقع مبتلایان به دیابت نوع 2 بیش از حد طبیعی انسولین دارند. اما سطح قند خون آنها نیز بالاست. وی دلیل این امر را کمبود گیرنده های انسولین دانست که مانع از ورود گلوکز به سلول ها و متابولیزه شدن آنها می شود.

کوچی‌گیت میگوید که پلی‌فنل برگ زیتون می تواند حساسیت به انسولین و فعالیت آن را بهبود بخشد. و همچنین پاسخگویی پانکراس برای کمک به بدن در متابولیز قند را افزایش می دهد.

این مطالعه تأیید میکند که برگ زیتون دارای خواص ضد میکروبی ، ضد فشار خون و ضد التهاب است. فواید ضد قند خون برگها از نظر عصاره بیشتر از زمانی است که به عنوان چای دم می شود.

عصاره برگ زیتون به عنوان یک جایگزین ایمن و مقرون به صرفه برای کنترل دیابت و اختلالات کلسترول مفید است.

پتانسیل پلی فنول های برگ زیتون برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نیز در تحقیقی در سال 2013 ثابت شد. که ثابت میکند این عصاره حساسیت به انسولین و ظرفیت ترشح سلولهای پانکراس را در مردان میانسال دارای اضافه وزن که در معرض خطر ابتلا به آن بودند ، بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...