نکاتی درباره ی استفاده از روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون برای ماساژ . بیشتر شهرت زیتون بخاطر فواید بی نظیرش و طعم منحصر به فردی هست که به غذا میده. اما ترکیبات طبیعی این روغن باعث شده برای پوست و مو هم استفاده بشه. تو خیلی از روش های ماساژ خانگی از روغن زیتون به عنوان روغن پایه استفاده میشه. و با روغنهای مختلف ترکیب میشه تا اثرش چند برابر بشه.

تو کشور هند از روغن زیتون اغلب برای اهداف دارویی استفاده میشه. روش استفاده اش هم اغلب بصورت ماساژ درمانی هست که برای تسکین التهاب، تورم، درد و اسپاسم عضلات بکار میره.

برای مثال مشکل رگ به رگ شدن و گرفتگی عضلانی برای خیلی از ما اتفاق میوفته اگرچه دارو میتونه خیلی کمک کنع. اما یه ماساژ درمانی خوب با روغن زیتون می تونه موجب تسکین سریع این درد باشه.

اگه تو استفاده از روغن زیتون با رایحه قوی و تندش مشکلی دارید، می تونید اونو با یه مقدار روغن کنجد، سیاه دانه، سویا و یا هر روغن معطر دیگه ای مخلوط کنید.

– روغن زیتون پوست رو مرطوب نگه میداره
تو هوای زمستونی پوست خشک میشه. کسانی که پوست خشکی دارن میدونن که نباید اجازه بدن تو زمستون پوستشون پوسته پوسته بشه. بنابراین باید تغذیه ای داشته باشن که به رطوبت رسانی پوستشون کمک بشه. اما خوب برای این افراد اینه که ماساژ پوست با روغن زیتون هم باعث ‌مرطوب موندن پوست میشه و هم باعث تغذیه ی پوست از درون میشه. این یه اتفاق عالی برای پوست هست که به سلامتش خیلی کمک میکنه.
بنابراین استفاده از روغن زیتون تو ماساژ درمانی میتونه به تسکین درد، التهاب، گرفتگی عضلانی، تورم، درد و خشکی پوست کمک خوبی کنه. اما؛ به خاطر داشته باشید که حتما بعد از چند ساعت روغن رو از پوستتون با صابون شستشو بدین. چون روغن رو پوست بعد از چند ساعت اکسید میشه و ترکیباتی بوجود میاره که برای پوست میتونن مفید نباشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...