روان کننده یک ایده عالی در طول رابطه جنسی است. لوب که مخفف کلمه روان کننده است، لذت را افزایش می دهد و از درد و کبودی هنگام رابطه جنسی جلوگیری می کند. اگر به دنبال یک محصول کاملا طبیعی برای ماجراجویی جنسی بعدی خود هستید، یا وقت کافی برای رفتن به فروشگاه ندارید، روغن زیتون گزینه خوبی است.

 

خبر خوب این است که استفاده از روغن زیتون در طول رابطه جنسی بی خطر است. با این حال، مواردی وجود دارد که نباید از روغن زیتون یا روغن های دیگر به عنوان روان کننده استفاده کنید. مهمتر از همه، اگر از کاندوم لاتکس برای جلوگیری از بارداری و… استفاده می کنید ، نباید از روغن زیتون به عنوان روان کننده استفاده کنید . روغن زیتون می تواند باعث پارگی کاندوم شود. در غیر این صورت، می توانید از روغن زیتون به عنوان روان کننده استفاده کنید.

آیا استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده بی خطر است؟

سه نوع روان کننده اصلی وجود دارد: پایه آب، روغنی و پایه سیلیکونی.

جای تعجب نیست که روغن زیتون در دسته روغن زیتون قرار می گیرد. روان کننده های مبتنی بر روغن، مانند روغن زیتون، اغلب غلیظ تر هستند و ممکن است بیشتر از انواع دیگر شما را یاری کنند. و روان کننده های مبتنی بر آب زیاد دوام نمی آورند و می توانند به سرعت خشک شوند، اما استفاده از آنها با کاندوم بی خطر است. روان کننده های مبتنی بر سیلیکون بیشتر از روان کننده های مبتنی بر آب دوام می آورند، اما مواد سیلیکونی را از بین می برند.

 

مسئله اصلی استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده این است که روغن باعث تجزیه لاتکس می شود. بنابراین، اگر از کاندوم لاتکس (که اکثر کاندوم ها از آن ساخته می شوند) استفاده می کنید، روغن ممکن است باعث پارگی لاتکس شود. و این شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی (STI) یا باردار شدن قرار می دهد. اما اگر رابطه خود از کاندوم استفاده نمیکنید قطعا روغن زیتون یک انتخاب عالی است.

و یا می توانید از محصولات روغنی با کاندوم های مصنوعی مانند کاندوم های پلی اورتان استفاده کنید. بعد از استفاده از روغن زیتون در رباطه جنسی حتما آن را با آب و صابون بشویید.

همچنین اگر دچار عفونت های قارچی و باکتریایی در آلت تناسلی خود هستید. روغن زیتون انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود.

 

اکثر مردم به روغن زیتون حساسیت ندارند، اما احتمال کمی وجود دارد که شما به روغن زیتون حساسیت داشته باشید. قبل از استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده، با استفاده از مقدار کمی روغن زیتون در ناحیه ای از پوست بازوی خود، پچ تست را انجام دهید. اگر دچار بثورات پوستی یا خارش شدید کهیر شدید به این معنی است که به روغن زیتون حساسیت دارید و نباید از آن به عنوان روان کننده استفاده کنید.

چه چیزی به جای روغن زیتون استفاده کنیم

در اینجا سه ​​عامل مهمی که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد روان کننده برای رابطه جنسی در نظر بگیرید آورده شده است:

  1. بررسی کنید که شما و شریک زندگیتان به محصول حساسیت ندارید.
  2. اطمینان حاصل کنید که محصول حاوی قند یا گلیسیرین نباشد زیرا می تواند خطر ابتلا به عفونت قارچی را در زنان افزایش دهد .
  3. از محصولات روغنی با کاندوم لاتکس استفاده نکنید.

اگر فقط به دنبال روغن برای استفاده شخصی (به عنوان مثال، خودارضایی ) هستید یا قصد دارید از کاندوم استفاده نکنید، روغن زیتون انتخاب خوبی خواهد بود.

سخن پایانی

روغن زیتون برای استفاده به عنوان روان کننده در مواقعی که نفوذ در آن دخالتی ندارد، ایمن و مؤثر است. اما اگر برای محافظت در برابر بیماری‌های مقاربتی و بارداری به کاندوم متکی هستید ، از روغن زیتون به عنوان روان کننده استفاده نکنید . روغن زیتون می تواند در برخی افراد باعث تحریک پوست شود. اگر در اثر استفاده از روغن زیتون علائمی از راش یا عفونت مشاهده کردید، فوراً مصرف آن را متوقف کنید.

اگر تصمیم دارید از روغن زیتون به عنوان روان کننده استفاده کنید، حتما از ملحفه های کهنه استفاده کنید. زیرا احتمال لکه شدن آنها وجود دارد. حتما بعد از استفاده دوش بگیرید و آن را بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...