روغن زیتون و فشار خون

روغن زیتون و فشار خون . مطالعات و تحقیقات مختلف ارتباط نزدیکی بین رژیم غذایی و فشار خون یافته اند. برخی از غذاها علاوه بر تأثیر بر وزن بدن می توانند فشار خون را افزایش دهند.
فشار خون بالا به عنوان فشار خون شریانی شناخته می شود. و زمانی در نظر گرفته می شود که فشار خون به طور مداوم بیش از 140/90 میلی متر جیوه باشد. فشار خون بالا یکی از عوامل خطرساز اصلی عروق کرونر در ایجاد تصلب شرایین است. در کنار کلسترول خون بالا ، سیگار کشیدن ، چاقی و دیابت ، یکی از اصلی ترین مشکلات بهداشتی کشورهای توسعه یافته است. مانند سایر عوامل خطر ، شیوه زندگی نادرست می تواند به افزایش فشار خون منجر شود.

از هر چهار بزرگسال یک نفر مبتلا به فشار خون بالا است. این امر خطر مرگ زودهنگام را به دلیل آسیب به عروق بدن ، به ویژه شریان هایی که خون را به قلب ، کلیه ها ، مغز و چشم ها می رسانند ، افزایش می دهد.

ثابت شده است که افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی بدون اینکه آن را تغییر دهید، تأثیر کاهنده واضحی بر فشار دارد. مصرف منظم روغن زیتون فرابکر فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می دهد.

شواهد یافت شده توسط دانشمندان نشان می دهد که هنگام مصرف روغن زیتون ، دوز روزانه داروهای مورد نیاز برای کنترل فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا به دلیل کاهش اسید نیتریک ناشی از پلی فنول ها، کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...