روغن زیتون به رفع ییوست کمک میکنه؟
چطور روغن زیتون یبوست رو‌ برطرف میکنه؟
روغن زیتون اغلب به دلیل مزایای بالقوه ای که برای سلامتی داره مثل کاهش کلسترول و کمک به تعادل سطح قند خون مورد توجه قرار می گیره. این روغن همچنین می تونه به درمان یبوست کمک کنه.
یبوست یعنی حرکت آهسته مواد دفعی از طریق روده. اگر شما در هفته کمتر از سه یا چهار بار اجابت مزاج داشته باشید به احتمال زیاد دچار یبوست شدید. هنجار مورد قبول یک دفع مدفوع در روز است که شکم درد یکی از علائم رایجشه.

چه عواملی باعث یبوست می شن؟
یبوست دلایل زیادی داره. این امر می تونه فهمیدن علت اصلی این مشکل رو دشوار کنه. علتش می تونه به اندازه یک رژیم غذایی ضعیف ساده ویا به اندازه ی سرطان روده بزرگ، پیچیده باشه.
از جمله علل ساده ی یبوست می شه به رژیم غذایی کم فیبر ، نوشیدن کم آب و عدم ورزش منظم اشاره کرد. انواع داروهای آرام بخش و داروهایی که فشار خون رو کاهش می دن هم ممکنه باعث یبوست بشن.

همینطور بعضی ازبیماریها مثل پارکینسون و مولتیپل اسکلروزیس، یا مشکلات دستگاه گوارشی یبوست زا هستن.
بنابراین یبوست عوامل زیادی میتونه داشته باشه.

روغن زیتون چطور میتونه به رفع یبوست کمک کنه؟
روغن زیتون به خاطر داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده، باعث میشه مدفوعی که از روده عبور میکنه به اندازه ی کافی آب رو تو خودش نگه داره و بنابراین به سهولت در روده حرکت کنه.

اگه به یبوست دچار شدید، یه قاشق غذاخوری روغن زیتون، چند بار در روز بنوشید. خیلی تاثیرش خوبی خواهد داشت.
برای جلوگیری از یبوست هم (اگه غذای یبوست زا خوردید) ناشتا یه قاشق غذاخوری روغن زیتون بخورید‌. البته میتونید با سوپ هم میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...