رژیم غذایی مدیترانه ای و لوپوس

رژیم غذایی مدیترانه ای و بیماری لوپوس

بر اساس مطالعه ای از دانشگاه گرانادا ، بیماران لوپوس اریتماتوز سیستمیک که رژیم غذایی مدیترانه ای را استفاده می کردند ، به سرعت بهبود یافتند.

دانشمندان دانشگاه و انستیتوی تحقیقات بهداشتی گرانادا از سال 2017 حدود 280 بیمار مبتلا به لوپوس را مورد مطالعه قرار دادند. آنها پایبندی شرکت کنندگان به رژیم مدیترانه ای و سبک زندگی کلی آنها را ارزیابی کردند.

همراه با درمان پزشکی ، مشاوره تغذیه ای می تواند برای بهبود روند درمان این بیماری و بیماری های مشترک با آن بسیار مفید باشد.

نوربرتو اورتگو سنتنو ، محقق ، دانشگاه گرانادا

لوپوس در حال حاضر هیچ درمانی ندارد ، بنابراین بهبود علائم و بیماری های آن امری حیاتی است.
تخمین زده می شود که حداقل پنج میلیون نفر در سراسر جهان به نوعی لوپوس مبتلا هستند.

لوپوس
تصویر یک بیمار مبتلا به لوپوس

علت بیماری و علائم

علت دقیق لوپوس هنوز ناشناخته است ، اما مشخص است که این بیماری در نتیجه تعامل بین عوامل مختلف مانند استعداد ژنتیکی ایجاد می شود. برخی عوامل محیطی از جمله قرار گرفتن در معرض اشعه UV ، سموم ، شیوه زندگی یا تغییرات هورمونی از موارد تاثیرگذار در ابتلا به این بیماری است.

تاثیر روغن زیتون و رژیم غذایی

محققان همچنین دریافت که بیمارانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای (حاوی روغن زیتون) پیروی می کنند ، میزان چاقی و بیماری های قلبی عروقی کمتری دارند. چاقی و بیماری های قلبی عروقی باعث میشود بیماران مبتلا به لوپوس بیشتر در معرض خطر قرار بگیرند.

علائم لوپوس در بیماران متفاوت است ، اما این بیماری باعث التهاب می شود که می تواند بسیاری از سیستم های بدن از جمله قلب ، ریه ها و مغز را تحت تأثیر قرار دهد.

این مطالعه نشان داد که خوردن غذاهای ضد التهابی که به شدت با رژیم مدیترانه ای مرتبط هستند ، مانند روغن زیتون ، میوه ها ، سبزیجات و ماهی ، باعث کاهش آسیب اعضای بدن در بیماران لوپوس میشود.

در این بین پرهیز از غذاهای حاوی قند و گوشت فرآوری شده ، که بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای نیستند ، نیز با فواید خوبی برای سلامتی همراه بود.
این نتایج از اهمیت و تأثیر زیادی برخوردار هستند و ما را به این توصیه سوق می دهند که همراه با درمان پزشکی ، مشاوره تغذیه ای می تواند برای بهبود روند بیماری لوپوس و بیماری های دیگر بسیار مفید باشد.

برای مطالعه بیشتر درباره این بیماری اینجا کلیلک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...