سالم ترین نوع زیتون برای خوردن چیست؟

سالم ترین نوع زیتون . زیتون منبع خوبی از چربی های اشباع نشده است که سلامت قلب را افزایش می دهد و همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی است. آنها همچنین حاوی پلی فنول هستند که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. زیتون سیاه و سبز دو نوع متداول در آردوج هستند. تجزیه و تحلیل اطلاعات تغذیه ای برای هر دو به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدامشان به برنامه رژیم غذایی شما تعلق دارد.

مشخصات سالم ترین نوع زیتون

کالری و چربی زیتون سیاه نسبت به زیتون سبز به طور کلی کمتر است. نصف فنجان زیتون سیاه دارای 115 کالری و 11 گرم چربی است که از این مقدار فقط 1 گرم اشباع شده است . و مابقی چربی اشباع نشده سالم هستند. همین مقدار زیتون سبز کالری و چربی بیشتری دارد: 145 کالری و 15 گرم چربی ، که 2 گرم آن اشباع شده است.

زیتون سیاه و سبز در حالی که میزان کالری و چربی آنها متفاوت است . تقریباً به صورت مساوی پروتئین و فیبر را تأمین می کنند. نصف فنجان زیتون سیاه و سبز هر کدام حدود 1 گرم پروتئین و 3 گرم فیبر دارند. پروتئین برای داشتن ماهیچه ها و استخوان های قوی ضروری است در حالی که فیبر به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می کند. هم پروتئین و هم فیبر به شما کمک می کند تا مدت بیشتری سیر شوید. همین می تواند به کنترل وزن کمک کند.

به گفته دکتر راسل اچ گرینفیلد ، استاد پزشکی بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل . مطالعات نشان می دهد که زیتون سیاه به طور کلی دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری است که به سلول های شما در برابر آسیب ها کمک می کند. و پلی فنول ها که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

ویتامین و مواد معدنی را در نظر بگیرید

اگر به دنبال افزایش میزان آهن خود هستید ، زیتون سیاه راه خوبی است. یک وعده غذایی حدود 3 میلی گرم از این ماده معدنی را به بدنتان تحویل می دهد. که به معنی 40 درصد از 8 میلی گرم مورد نیاز مردان و حدود 18 درصد از 18 میلی گرم زنان به صورت روزانه است. آهن به انتقال اکسیژن در بدن شما کمک می کند و باعث تولید انرژی میشود. ویتامین E در زیتون سبز بیش از دو برابر زیتون سیاه است. ویتامین E از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کند. هر دو گونه تقریباً به یک میزان ویتامین A را تامین می کنند. که برای سلامت چشم ، پوست و استخوان ضروری است.

انتخاب نهایی خود را انجام دهید

سالم ترین نوع زیتون به اهداف سلامتی شما بستگی دارد . اگرچه هر دو منبع غنی از چربی های تک اشباع نشده سالم هستند. اگر به دنبال کاهش مصرف چربی اشباع شده هستید ، زیتون سیاه انتخاب کمی بهتری است. اگر می خواهید میزان ویتامین E خود را افزایش دهید ، زیتون سبز گزینه ای سالم تر از انواع سیاه آن است. اما اگر میخواهید از زیتون در غذاها استفاده کنید ، زیتون سیاه گزینه بهتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...