سس مایونز خانگی با روغن زیتون

سس مایونز چاشنی ایه که خیلی تو ساندویچ ، همبرگر و سالاد استفاده می‌شه. چون خیلی استفاده میشه، برند های زیادی سس مایونز رو به بازار عرضه کردند و بازارشون خیلی رقابتی شده. اما تو این نوشته میخواهیم به شما دستور تهیه ی نوعی سس مایونز رو بدیم که هیچ برندی نتونه باهاش رقابت کنه!
از نظر بیشتر کسایی که سس مایونزهای موجود تو بازار و سس مایونز خانگی با روغن زیتون رو مقایسه کردن، سس مایونز خامگی یه سر و گردن از صنعتی بهتر بوده‌. هم از لحاظ طعم و هم از لحاظ بافت. بنابراین پیشنهاد میکنیم حتما این دستورالعمل سس مایونز رو تهیه کنید و امتحانش کنید.

موادی که لازمه:

  • ۳ تا تخم‌مرغ
  • ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • ۲۰۰ میلی لیتر روغن زیتون (بهتره از روغن زیتون بکر استفاده کنید)
  • نمک و فلفل

سس مایونز خانگی با روغن زیتون

طرز تهیه سس مایونز خانگی با روغن زیتون:

سفیده ی تخم ‌مرغ ها رو از زرده جدا کنید و زرده ها رو تو یه کاسه ی مناسب هم بزنید تا باز بشن. بعد بهش یه قاشق چایخوری آب اضافه کنید و هم بزنید.
تو مرحله ی بعدی روغن زیتون رو چند قطره چند قطره به زرده تخم مرغ اضافه کنید و با هر بار اضافه کردنش خوب هم بزنید.‌ اگه روغن رو به یکباره اصافه‌کنید و یا خوب هم نزنید، روغن ‌با زرده ترکیب نمیشه. این کار رو رو تا جاییکه ترکیب کاملا یکنواخت بشه ادامه بدید. میتونید این پروسه رو با استفاده از غذاساز هم انجام بدید.
مقدار اضافه کردن آبلیمو، نمک و فلفل کاملا سلیقه ایه. به ترکیبتون ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید و اگه ترشی مطلوبتون رو نداشت کمی بیشتر اضافه کنید. نمک و فلفل رو هم تو اول به میزان کم اضافه کنید، بچشید و اگه نیاز بود ببشتر اضافه کنید.
سس مایونز شما آماده ست. اونو در کنار غذاهاتون سرو کنید و از طعم مزه بی نظیرش لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...