ماسک صورت روغن زیتون و عسل

این دستور ساده برای ماسک صورت روغن زیتون و عسل یک دستور زیبایی آسان است که می توانید با مواد معمول آشپزخانه آن را درست کنید و به پوست شما احساس فوق العاده ای می بخشد.

روغن زیتون نه تنها برای درون بدن مفید است ، بلکه برای پوست نیز فواید بسیاری دارد که ما در آردوج به آن ها میپردازیم. بر هیچ کس پوشیده نیست که رژیم غذایی سرشار از روغن زیتون به سلامتی بدن کمک می کند. اما آنتی اکسیدان های قوی هنگامی که مستقیماً روی پوست اعمال می شوند ، خاصیت ارتجاعی پوست را بازیابی می کنند و درخشش زیبایی را به شما می دهند.

روشن سازی پوست

در فصل اواخر زمستان و نزدیک عید من تقریباً با پوست کدر ، پوسته پوسته و خشک خود مواجه میشوم. وقتی به آینه نگاه میکنم عصبانی میشوم و فریاد میزنم بس است! اگرچه از نظر فنی بهار نزدیک است ، اما به نظر نمی رسد که هوای سرد و خشک رفتنی باشد. کم کم برای روزهای طولانی و مرطوب آفتابی آماده چیدن گوجه فرنگی از باغ میشوم. و البته آن ها را روغن زیتون به اشکال مختلف سرو میکنم زیرا ترکیب روغن زیتون و گوجه فرنگی (خام یا پخته فرقی نمیکند) یک مزه فوق العاده دارد. ماسک صورت روغن زیتون و عسل .

در این زمان بهار نزدیک است. و بهار زمان مناسب سال برای نظافت خیلی چیزها است: خانه ، حیاط ، رژیم غذایی و البته پوست باید تمیز شوند.

روغن زیتون حاوی چهار آنتی اکسیدان اصلی است که به تمیز کردن ، مرطوب کردن و محافظت از پوست کمک می کند: ویتامین A ، ویتامین E ، پلی فنول ها و فیتواسترول ها. هر یک از این آنتی اکسیدان های قوی به خنثی سازی رادیکال های آزاد آسیب رسان پوست و جلوگیری از آسیب رساندن آنها کمک می کند.

فواید ماسک صورت روغن زیتون

مشخصات چربی روغن زیتون بسیار شبیه به پوست ما است ، بنابراین هماهنگ با پوست عمل می کند تا رطوبت را به آن اضافه کرده و ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز را به منافذ ما برساند. برای این ماسک پوستی ، من طلای مایع قدرتمند را با چند ترکیب ملایم دیگر که روشن کننده پوست (و خوراکی!) هستند ترکیب کرده ام :

زرده تخم مرغ پروتئین را به پوست می رساند تا تولید کلاژن را افزایش داده و خاصیت ارتجاعی را افزایش دهد. زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین A ، ویتامین B و روی است که به آرامش ، آبرسانی و تغذیه پوست خشک و تحریک شده کمک می کند.

زرده تخم مرغ برای پوست

عسل یک ضد عفونی کننده طبیعی است ، بنابراین برای پاکسازی منافذ ، درمان و جلوگیری از آکنه بسیار عالی است. همچنین دارای آنتی اکسیدان است و بسیار آرامش بخش و مرطوب کننده است ، برای آرام کردن قرمزی و بهبود زخم ها مناسب است.

جوش شیرین به ترکیب اضافه می شود و به عنوان لایه بردار عمل می کند. دارای دانه های ریز است که به آرامی سلول های مرده پوست را از بین می برد. و درخشش دوباره ای در پوست نمایان می شود. همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده طبیعی است و برای تمیز کردن و متعادل کردن پوست عمل میکند.

مواد لازم برای ماسک صورت روغن زیتون و عسل:

  • 1 زرده تخم مرغ بزرگ و خام
  • 1 قاشق چایخوری عسل طبیعی
  • 1 قاشق چایخوری روغن زیتون فرابکر
  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین

ماسک صورت روغن زیتون و عسل

نحوه درست کردن ماسک صورت روغن زیتون و عسل:

همه مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید.
پوست خود را خشک و تمیز کنید.
سپس ترکیب آماده شده را به پوستتان بمالید، با حرکت دورانی آن را به آرامی ماساژ دهید.
بگذارید حدود 15 دقیقه روی پوست بماند یا تا زمانی که شروع به سفت شدن کند.
پوست خود را با آب گرم بشویید و هنگام شستشو از انگشتان خود برای لایه برداری ملایم پوست استفاده کنید. در صورت لزوم از پارچه شستشو استفاده کنید. بعد از خشک شدن پوست بدن ، مرطوب کننده مورد نظر خود را استفاده کنید.

ماسک صورت روغن زیتون و عسل

یادداشت آخر:

این ماسک برای 3 الی 4 بار کاربرد کافی خواهد بود. مواد باقی مانده را می توانید به مدت 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...