قزل‌آلا کبابی با روغن زیتون

طرز تهیه ماهی قزل‌آلا کبابی تو خونه به صورت خیلی سریع و راحت. آماده سازی اون کمتر از پنج دقیقه طول می کشه. میتونید در کنار سالاد یا برنج سرو کنید و در کمتر از نیم ساعت یک شام سالم و خوش طعم روی میز داشت باشید!

راز پخت عالی ماهی قزل‌آلا کبابی

من دوست دارم برای پختن ماهی تو خونه اونو داخل کباب پز یا گریلر درست کنم چون توانایی این وسایل برای رسیدن به گرمای ثابت خوبه و یه عطر و طعم دلنشین به ماهی قزل‌آلا میده. تو تابستان ، کباب رو در فضای باز درست میکنم تا خونه گرم نشه. و در زمستان هم فقط از کباب پز داخل اجاق گاز استفاده می کنم.

تقریباً همه کسایی که باهاشون صحبت می کنم یه داستان ترسناک درباره کباب پزشون دارن. سوختن غذا ،یه لحظه حواس پرتی حتی به مدت یه دقیقه مساوی هستش با شعله ور شدن ظرف، یا کلا غذارو خراب میکنن. اما من اینجام تا به شما اطمینان بدم که با یکم تمرین ، استفاده از کباب پز خیلی راحته.

ترفندش اینه که بدونید دقیقا میخواید به چه نتیجه ای برسید ، و سطح اجاق خودتونو رو روی چه درجه ای تنظیم کنید. اگه می خواهید پنیر رو ذوب کنید یا قسمت بالای ظرفو کاراملی کنید ، دمای اجاق رو در بالا تنظیم کنید (حرارت قسمت بالایی رو روشن کنید)، این بهترین روشه.

تو این حالت ، شما از کباب پزتون برای پخت ماهی از بالا به پایین استفاده می کنید و میتونید گرماش رو در سطح متوسط یا پایین قرار بدید. این اجازه میده تا گرمای تابشی از بالا ماهی رو به طور مساوی بپزه بدون اینکه نگران سوختن غذاتون باشید.

من دوست دارم برای دستور العمل هایی مثل این ماهی از روغن زیتون استفاده کنم. روغن زیتون عطر و طعم ماهی و شوری پنیر پارمزان ترد و کاراملی رو کاملا برجسته می کنه!

مواد لازم برای شش نفر:

  • 6 قطعه فیله ماهی قزل‌آلا
  • 1/2 فنجان روغن زیتون فرابکر
  • 1 فنجان پنیر پارمزان رنده شده
  • 2 قاشق غذاخوری سیر خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری نمک کوشر (یا نمک دریا دانه درشت)
  • 1 قاشق غذاخوری فلفل سیاه آسیاب شده

طرز تهیه ماهی قزل‌آلا کبابی:

  1. اجاقتونو روی دمای 245 سانتیگراد (475 فارنهایت) تنظیم کنید.
  2. داخل ظرفتون روغن زیتون بریزید.
  3. فیله های ماهی قزل آلا رو داخل ظرف بزارید و با سیر ، نمک و فلفل مزه دار کنید.
  4. روی فیله ها کمی روغن زیتون و پنیر پارمزان بریزید.
  5. ظرف رو داخل کباب پز بزارید و دما را در حالت متوسط قرار بدید.
  6. فیله ها رو تا موقعی که به سطح دلخواهتون برسه بپزید. من دوست دارم ماهی قزل آلا خودمو متوسط بپزم ، اما این یه انتخاب شخصیه.
  7. ماهی قزل‌آلا رو از اجاق خارج کرده و در حالی که گرم هستش سرو کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...