مضرات روغن سویا و جایگزین های آن

مصرف روغن سویا را کاهش دهید و روغن های رژیمی سالم تری را انتخاب کنید. روغن زیتون تنها گزینه شما نیست. در اینجا برخی از سالم ترین روغن های آشپزی دیگر وجود دارد که می توانید در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خطرات و مضرات روغن سویا برای مغز

بر اساس یک مطالعه جدید ، روغن سویا نه تنها منجر به چاقی و دیابت می شود ، بلکه ممکن است بر شرایط عصبی مانند اوتیسم ، بیماری آلزایمر ، اضطراب و افسردگی نیز تأثیر بگذارد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید ، اثرات برجسته روغن سویا را بر روی هیپوتالاموس که در آن تعدادی از فرآیندهای مهم انجام می شود ، پیدا کردند. آنها نزدیک به 100 ژن – از جمله “هورمون عشق” اکسی توسین تولید شده در هیپوتالاموس – تحت تأثیر رژیم روغن سویا را کشف کردند. با این حال ، تیم تحقیقاتی هنوز مشخص نکرده است که کدام مواد شیمیایی موجود در روغن مسئول تغییرات هستند.

با توجه به مضرات روغن سویا قطعا این روغن انتخاب مناسبی برای شما نیست. و ما در ادامه جایگزین های کاملا سالم را به شما معرفی میکنیم.

جایگزین های روغن سویا

روغن زیتون

روغن زیتون منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و چربی های غیر اشباع سالم برای قلب است و حاوی ویتامین E و K است. تهیه این روغن مستلزم استفاده از مواد شیمیایی و تصفیه صنعتی نیست. تولیدکنندگان زیتون را خرد کرده و روغن را تنها با استفاده از روشهای مکانیکی مانند سانتریفیوژ استخراج می کنند.

 

روغن آووکادو

روغن آووکادو نسبت به روغن نارگیل دارای چربی اشباع کمتری است. یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو فقط 1.6 گرم چربی اشباع دارد. سرشار از چربی های غیر اشباع تک است که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. این چربی های سالم همچنین به کاهش وزن و کاهش التهاب کمک می کنند.

 

روغن دانه کتان

این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامتی ضروری است. محققان می گویند اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به کاهش التهاب ، بهبود سلامت قلب و محافظت از مغز در برابر پیری کمک کنند

روغن کنجد

از این ماده به عنوان طعم دهنده در بسیاری از غذاها استفاده می شود. و از دانه های کنجد خام و فشرده تهیه می شود. مانند روغن زیتون ، روغن کنجد بیشتر از آنکه از نظر شیمیایی فرآوری شود ، توسط پرس سرد استخراج میشود. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان است که به کاهش آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. همچنین برای مو مفید است، سلامت دهان و دندان را بهبود می بخشد، به سیستم گوارش کمک می کند ، فشار خون را کاهش می دهد ، به مبارزه با استرس و افسردگی کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...