پرخوری را چگونه متوقف کنیم

آیا وقتی گرسنه نیستید همچنان غذا میخورید؟ یا شاید وقتی حوصله تان سر می رود و کاری ندارید به غذا روی میاورید؟ با وجود اوقات اضافی و بیکاری در خانه و نزدیک آشپزخانه ها و شیرینی ها، خوردن بی اختیار ، خوردن احساسی و پرخوری رایج شده است.
اگرچه این یک بخش عادی از زندگی است . اما مهم است که به الگوهای غذایی خود و تاثیراتشان توجه داشته باشید. اولین قدم برای انجام این کار این است که بدانید عادات روزانه بر روی عادات غذایی شما چه تاثیری دارد. گام دوم این است که به بدن خود گوش دهید و به نشانه های گرسنگی خود احترام بگذارید. در اینجا نکاتی را میگوییم که به شما کمک می کند پرخوری را کنار گذاشته و وزن خود را به نحو احسن مدیریت کنید.

چگونه پرخوری را متوقف کنیم

به اندازه کافی خوابیدن

توقف پرخوری با خواب کافی

یک خواب خوب می تواند به کاهش اشتها ، کاهش وزن و جلوگیری از پرخوری کمک کند. در مقاله ای از آنجلا اسپای وی ، او به مطالعه ای اشاره کرد که “زنانی که 5 ساعت یا کمتر در شب می خوابیدند در معرض خطر افزایش وزن بودند و به طور کلی وزن بیشتری در مقایسه با زنانی که 7-8 ساعت در شب می خوابیدند داشتند”. عوامل مختلفی در مورد اینکه چرا کمبود خواب باعث افزایش وزن می شود وجود دارد . مانند افزایش زمان غذا خوردن یا میان وعده ، کسالت، عدم تعادل در هورمون های گرسنگی و افزایش اشتها در زمان بیداری.

در واقع ، در مقاله آنجلا اسپایوی ، او به آزمایش دیگری اشاره کرد که در آن عادات غذایی شرکت کنندگان در طول 5 ساعت خواب و 7 ساعت یا بیشتر خواب مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج نشان داد که “کم خوابی در افراد می‌تواند انتخاب‌های غذایی را تحت تأثیر قرار دهد. افرادی که دچار کم خوابی هستند، احتمال مصرف غذاهای سرشار از انرژی در آن‌ها افزایش یافته. و نسبت زیادی از انرژی مورد نیاز خود را از تنقلات، چربی‌ها و کربوهیدرات‌های تصفیه شده تأمین می‌کنند.” به جای اینکه دیر بخوابید یا شب را بیدار بمانید ، شب های آرام را بخوابید. با این کار تمام میان وعده ها یا وعده های غذایی اضافی در اواخر شب از رژیم غذایی شما حذف می شود. که ممکن است باعث افزایش وزن شده باشند. علاوه بر این ، به تعادل هورمون ها کمک می کند و از پرخوری تصادفی یا ناخواسته جلوگیری می کند.

کاهش هرگونه استرس ، پرخوری

کاهش استرس

خوردن غذا اغلب به عنوان راهی برای کنار آمدن با احساسات استفاده می شود و این مشکلی ندارد. اما روی آوردن مکرر به غذا می تواند منجر به مصرف بیش از حد و افزایش وزن شود. محققان رابطه بین خوردن احساسی و تغییرات وزن را مورد مطالعه قرار دادند. آنها دریافتند که “غذا خوردن ، خوردن احساسی و غذای فست فود همگی باعث افزایش شاخص توده بدنی می شود”.

این نه تنها تمایل به غذا خوردن در زمان حضور غذا بلکه اشتیاق به غذا در هنگام داشتن استرس است. که به نظر می رسد باعث می شود افراد هیجانی غذا را بخرند و در گوشه خیابان بخورند. به جای پرخوری در هنگام استرس ، سعی کنید راه هایی برای آرامش ، تنفس و بهبود سلامت روانی خود بیابید. با شریک زندگی ، دوست ، عضو خانواده یا درمانگر خود صحبت کنید. به پیاده روی یا دوچرخه سواری بروید. حمام آرامش بخش بگیرید. اینها تنها برخی از راه های بسیاری است که می توانید با استرس خود مبارزه کرده و از خوردن احساسی جلوگیری کنید.

وعده های غذایی کافی بخورید

وعده های غذایی کافی بخورید

عدم دریافت انرژی ، کالری و مواد مغذی کافی در طول روز می تواند منجر به پرخوری شود. استفاده از وعده های غذایی و میان وعده های متعادل در طول روز می تواند به جلوگیری از این شرایط کمک کند.
حذف وعده های غذایی باعث افزایش اشتها و وزن می شود. طی یک تحقیق مشخص شد که خوردن صبحانه میل به غذا را کاهش می دهد. و در مقابل آن تغییرات هورمونی و فیزیولوژیکی ناشی از ناشتا ماندن طولانی مدت، میل و مصرف شیرینی را در وعده های غذایی بعدی در طول روز افزایش می دهد.
به اندازه کافی غذا نخوردن یا صبحانه نخوردن اغلب منجر به هوس بیشتر برای غذا خوردن و افزایش احتمال پرخوری در طول روز می شود. در تغذیه متعادل باشید دستور العمل هایی برای جلوگیری از پرخوری برای خود تعیین کنید.

سخن آخر

پرخوری کاملاً طبیعی و شایع است ، به ویژه در دوران همه گیری کورونا. این نکات ساده می تواند به شما کمک کند بدون احساس ناراحتی و سختی، وزن خود را راحت تر مدیریت کنید. صرف نظر از این که در تلاش برای کاهش وزن هستید یا خیر. امیدواریم این مقاله به عنوان یادآوری برای شما عمل کند. تا مطمئن شوید که به اندازه کافی می خوابید . از سلامت روان خود مراقبت می کنید و به اندازه کافی غذا می خورید.

سوالات متداول

 

چگونه می توانم به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود که با پرخوری مشکل دارد و به دنبال کمک است ، کمک کنم؟

اول از همه ، این مقاله را با این عزیز به اشتراک بگذارید! کسب دانش و یادگیری این نکات باعث میشود تا در شیوه زندگی یا عادات غذایی خود تغییر ایجاد کنند. ثانیاً از چیزی که یادگرفتید برای مراقبت از عزیزانتان استفاده کنید. عادات آنها را بررسی کنید ، مطمئن شوید که آنها به اندازه کافی می خوابند. احساسات خوبی دارند و غذای سالم می خورند. با این حال ، اگر پرخوری برایشان مشکل مهمی است ، آنها را به یک متخصص تغذیه معتبر معرفی کنید، که می تواند توصیه های شخصی و خاص تری بدهد.

خوردن غذاهای دم دستی و فست فود باعث می شود از نظر روحی احساس بهتری داشته باشم. آیا می توانم غذاهایی بخورم که باعث افزایش وزن نشود؟

قبل از اینکه هنگام استرس به غذا روی بیاورید ، روشهای دیگری را که به جای غذا ذکر شده است امتحان کنید. با یکی از عزیزان خود صحبت کنید . قدم بزنید یا پیاده روی کنید یا یک حمام آرامش بخش بگیرید. هنگام انجام این کارها احساس آرامش بیشتری میکنید و دیگر تمایلی به خوردن احساسی نخواهید داشت. و اگر واقعاً گرسنه هستید ، بخورید! اما یکی از میان وعده های سالم را امتحان کنید.

من حتی بعد از غذا خوردن احساس گرسنگی می کنم ، که باعث می شود حتی بیشتر غذا بخورم و در نهایت پرخوری کنم. چگونه می توانم با وعده های غذایی خود سیر شوم؟

برای اینکه با غذاها سیر شوید از متعادل بودن آنها اطمینان حاصل کنید. وعده های غذایی متعادل شامل همه گروه های غذایی و سرشار از مواد مغذی است. اغلب مردم به اندازه کافی چربی به وعده های غذایی خود اضافه نمی کنند . که می تواند منجر به گرسنگی حتی پس از خوردن غذا شود. افزودن موادی مانند روغن زیتون فرابکر (EVOO)، آجیل و آووکادو اسیدهای چرب را برای شما فراهم می کند و سیری را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...