چه لوازم آرایشی با روغن زیتون درست می شود؟

شما بدون شک با روغن زیتون به عنوان روغن دوست داشتنی و معطر سبز روشن که در تهیه غذا استفاده می شود آشنا هستید. اما آیا می دانستید که این ماده در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وئ لوازم آرایشی نیز یک عنصر عالی است؟ برخی از آنها را حتی می توانید در خانه درست کنید.

محصولات شستشوی صورت اغلب از روغن زیتون به عنوان یک جزء استفاده می کنند. روغن زیتون به عنوان پایه در بسیاری از لوازم آرایشی استفاده می شود. برخی از صابون ها، شوینده های بدن و لوسیون ها نیز شامل آن می شوند. با استفاده مستقیم از روغن زیتون برای پوست خود، می توانید از آن به عنوان یک مرطوب کننده بدون هیچ گونه افزودنی اضافی استفاده کنید.

اگر خودتان پاک‌کننده، پاک‌کننده آرایش یا مرطوب‌کننده درست کنید، می‌توانید مطمئن باشید که حاوی مواد شیمیایی مضر نیست. علاوه بر این، محصول شما بدون آزمایش حیوانی خواهد بود (برخلاف بسیاری از محصولات زیبایی که در قفسه های داروخانه ها قرار دارند).

در اینجا برخی از محصولات مراقبت از پوست ساخته شده از روغن زیتون وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را پیدا کنید یا خودتان درست کنید زیرا همه آنها با روغن زیتون ارگانیک یا فرابکر تولید می شوند:

صابون روغن زیتون

برخی آن را «صاف و خامه ای» می نامند، اما اکثریت آن را «اسلایمی» می نامند. حداقل یک بار آن را امتحان کنید، اما به خاطر داشته باشید که کف کردن با آنچه که به آن عادت کرده اید متفاوت خواهد بود.

صابون کاستیل (صابونی با مواد خالص طبیعی و فاقد مواد شیمیایی ساخته میشود) مدت زیادی طول می کشد تا آماده شود. به جای سه یا چهار هفته، بسیاری از مردم قبل از استفاده از آن شش تا نه ماه یا بیشتر صبر می کنند. یک صابون کاستیل 9 ماهه کف بسیار ریزتری نسبت به صابون چند هفته ای دارد.

کرم صورت روغن زیتون

روغن زیتون از دیرباز برای زیبایی استفاده می شده است. این یک مرطوب کننده نیست، بلکه مانعی است که رطوبت را برای زیبایی حفظ می کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند.

آرایش پاک کن

آخرین پاک کننده آرایش داروخانه را فراموش کنید، که ممکن است حاوی مواد شیمیایی، بوهای تقلبی و… باشد. در حال حاضر، به احتمال زیاد یک پاک کننده آرایش طبیعی در آشپزخانه خود دارید! استفاده از روغن زیتون به عنوان پاک کننده آرایش ساده است. برای یک روش پاک‌کننده آرایش طبیعی، مقداری روغن را روی یک تکه پنبه یا پد بمالید و روی صورت خود بکشید تا آرایش پاک شود.

اسکراب بدن روغن زیتون

می توانید با استفاده از وسایلی که از قبل در انبار دارید، پوست خود را به سرعت لایه برداری کنید. به سادگی روغن زیتون را با شکر (برای پوست های خشک یا حساس) یا نمک (برای پوست های چرب) ترکیب کنید تا یک قوام خمیری ایجاد کنید، سپس هر روغن طبیعی دیگری که دوست دارید را اضافه کنید و آماده کار هستید! ساده، ارزان و کاملا طبیعی!

از این محصولات روغن زیتون در برنامه زیبایی خود لذت ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...