چه مقدار فیبر در زیتون وجود دارد؟

فیبر زیتون. فیبر جزء ضروری رژیم غذایی انسان است ، اگرچه به طور مستقیم بدن را تغذیه نمی کند. در عوض ، فیبر از طریق روده حرکت می کند ، هضم را بهبود می بخشد و به جذب مواد مغذی از دیواره روده کمک می کند. با مصرف روزانه زیتون میتوانید مقدار فیبری که به بدنتان میرسد را افزایش دهید.

مقدار فیبر در یک زیتون

میزان دقیق فیبر دریافتی شما از یک زیتون بستگی به نوع آن دارد. یک زیتون سبز با وزن 2.7 گرم ، حاوی 0.1 گرم کل فیبر است. زیتون سیاهی که در سالاد و پیتزا میریزید با وزن 3.2 تا 4.4 گرم – نیز تقریباً 0.1 گرم فیبر در هر زیتون دارد. آن دسته از زیتون های رسیده که وزن آن 8.3 گرم است ، حاوی 0.2 گرم فیبر هستند. و زیتون رسیده خیلی بزرگ حاوی نزدیک به 0.4 گرم فیبر است.

توصیه مصرف فیبر

طبق دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها، باید به ازای هر 1000 کالری مصرفی ، 14 گرم فیبر در رژیم غذایی خود داشته باشید. بنابراین اگر میانگین روزانه 1800 کالری باشد ، به 25 گرم فیبر در روز نیاز دارید. اما اگر روزانه نزدیک به 2500 کالری مصرف می کنید ، باید 35 گرم فیبر روزانه را هدف بگیرید. حتی اگر 10 زیتون سیاه کوچک به وعده غذایی خود اضافه کنید ، باز هم کمتر از 5 درصد توصیه فیبر خود را برای رژیم 1800 یا 2500 کالری دریافت خواهید کرد.

دریافت فیبر بیشتر

یک وعده زیتون در کنار مقداری حمص تهیه کنید. دو قاشق غذاخوری حمص بیش از 1.5 گرم فیبر دارد. البته ، زیتون نیز می تواند به سالاد اضافه شود. کار را با پر کردن یک کاسه بزرگ با 2 فنجان اسفناج خام شروع کنید تا تقریبا 1.5 گرم فیبر دریافت کنید. یک تکه گوجه فرنگی تازه ، پیاز خرد شده و چند تکه خیار بریزید. با ترکیب مقدار کمی از هر یک از این سبزیجات ، حدود 1 گرم فیبر دریافت خواهید کرد. زیتون همچنین با برخی از دستور العمل های ماکارونی به خوبی ترکیب می شود. یک فنجان نودل تخم مرغ غنی شده پخته تقریبا 2 گرم فیبر دارد و شما می توانید با افزودن اسفناج سرخ شده به غذای خود مقدار بیشتری از آن را دریافت کنید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...