زیتون سیاه

زیتون به عنوان میوه ای در نظر گرفته می شود که دارای دانه است و از گل رشد می کند-سرشار از چربی های غیر اشباع ، فیبر ، بتا کاروتن و ویتامین E است. با این حال ، زیتون سیاه به عنوان یک میوه پرچرب شناخته میشود. منبع کالری است و همچنین سدیم بالایی دارد ، بنابراین از آن در حد اعتدال استفاده کنید. زیتون سیاه یک زیتون کاملا سالم است و هیچ ضرری برای سلامتی شما ندارد.

زیتون سیاه چه نوع زیتونی است؟

زیتون سیاه زیتونی است که بر خلاف زیتون سبز که قبل از رسیدن چیده می شود بر روی درخت میماند تا کامل رسیده شود. اما همچنان مانند زیتون سبز نمی توانید به سادگی زیتون را از درخت بچینید و بخورید زیرا خیلی تلخ است. قبل از خوردن زیتون ، باید فرایند شیرین سازی را طی کند.

بیست زیتون سیاه درشت 100 کالری ، 9 گرم چربی ، 6 گرم کربوهیدرات و 2 گرم فیبر دارد. و این میوه سرشار از تعداد زیادی مواد مغذی برای تقویت سلامت بدن است ، همین 20 زیتون می توانند بیش از 600 میلی گرم سدیم داشته باشند که حدود 25 درصد از مقدار توصیه شده روزانه را تامین می کند. برای کاهش مصرف سدیم ، قبل از خوردن ساعاتی زیتون را در آب بدون نمک بخوابانید. ما در مقاله “چقدر نمک در زیتون وجود دارد؟” به بحث مقدار سدیم موجود در زیتون و نحوه رفع آن پرداخته ایم.

 

فواید چربی زیتون سیاه

زیتون سرشار از چربی است ، اما این چربی ها ، چربی های غیر اشباع سالم و عالی برای عملکرد قلب هستند. این نوع چربی میتواند به کاهش سطح کلسترول LDL کمک کند ، که کلسترول “بد” است که عروق را مسدود کرده و خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. اگر مبتلا به دیابت هستید ، جایگزینی چربی های اشباع شده با چربی های غیر اشباع ، مانند آنهایی که در زیتون سیاه وجود دارد ، ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند. با این حال ، در حالی که چربی موجود در زیتون برای شما مفید است ، کالری زیادی به رژیم غذایی شما اضافه می کند. خوردن بیش از حد کالری ، صرف نظر از منبع آن ، ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

 

قدرت آنتی اکسیدانی

مانند دیگر میوه ها و سبزیجات ، این زیتون سرشار از آنتی اکسیدان ها ، به ویژه پلی فنول ها ، ویتامین E و بتا کاروتن است. که ممکن است از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کند. خوردن رژیم غذایی مملو از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان شما را از ابتلا به انواع خاصی از بیماری ها مانند سرطان و بیماری های قلبی محافظت میکند. وقتی صحبت از قدرت آنتی اکسیدانی می شود ، بیشتر موارد مثبت مربوط به غذای طبیعی است و نه مکمل ها.

 

منبع فیبر

زیتون سیاه نیز منبع مناسبی از فیبر است. فیبر مزایای متعددی برای سلامتی دارد. هضم غذا را کند می کند که سطح قند خون را یکنواخت نگه می دارد. و احساس سیری طولانی تری به شما می دهد. همچنین باعث افزایش حجم مدفوع برای بهبود حرکات روده می شود که برای کسانی که با یبوست سر و کار دارند خوب است.

 

زیتون سیاه تقلبی

متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از مواد مختلف زیتون سبز را به صورت صنعتی به سیاه تبدیل میکنند. معمولا مواد استفاده شده شامل رنگ های خوراکی و بی ضرر است. اما این افراد این زیتون را به عنوان زیتون سیاه طبیعی به فروش میرسانند و این کار کلاهبرداری است. و همچنین خواص زیتون سیاه طبیعی در این نوع زیتون وجود ندارد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...