تسکین درد و التهاب مفاصل

در سرما یا شرجی هوا به علاوه فعالیت هایی مانند ورزش و کارهای سنگین ممکن است مفاصل شما کمی بیشتر از حد معمول درد کند. دریافت مواد مغذی مناسب در رژیم غذایی یک راه عالی برای درمان است و همانطور که پیداست ، مصرف روغن زیتون برای درد مفاصل ممکن است تسکین دهنده مورد نظر شما باشد.

روغن زیتون فوق مغذی است و سرشار از آنتی اکسیدان های ضد پیری و چربی های سالم است. حاوی مقادیر بالایی از چربی های امگا 3 مفید برای مغز و تقویت کننده بدن و همچنین نوعی چربی اشباع نشده به نام اسید اولئیک است.

اسید اولئیک حدود 73 درصد از کل چربی موجود در روغن زیتون را تشکیل می دهد، خاصیت ویژه ای دارد. که دارای مزایای عمده ای برای سلامتی و به ویژه مفاصل است.

روغن زیتون برای درد مفاصل

یکی از علل اصلی بیماری های بزرگ التهاب مزمن است. التهاب یک واکنش ایمنی طبیعی به “مهاجمان” در بدن مانند باکتری ها یا ویروس ها است. و به کاهش خطر عفونت و بیماری کمک می کند. با این حال ، تحت شرایط خاصی ، التهاب می تواند مزمن شود و به سلولهای طبیعی و سالم شما حمله کند. این امر خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر ، بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

اگردر مفاصلتان احساس ملتهب شدن و درد دارید استفاده بیشتر از روغن زیتون در رژیم غذایی شما ضروری است. تحقیقات نشان می دهد که اسید اولئیک و آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون می تواند به کاهش التهاب و نشانگرهای التهابی مرتبط با تعدادی از بیماری های اصلی کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون ممکن است مشابه داروی ایبوپروفن ، یک مسکن ضد التهابی عمل کنند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که اسید اولئیک می تواند سطح پروتئین واکنشی سی یا سی. آر. پی را در خون شما کاهش دهد. که یک نشانگر التهابی مرتبط با بیماری هایی مانند روماتیسم مفصلی است.

تحقیقات بیشتر تأثیر مصرف رژیم غذایی روغن زیتون بر درد مفاصل ، به ویژه در بیماران مبتلا به التهاب مفاصل را بررسی کرده است. یک مطالعه نشان داد که مصرف روغن زیتون منجر به کاهش استرس اکسیداتیو و کاهش سطوح نشانگرهای التهابی در افراد مبتلا به التهاب مفاصل می شود. همچنین خوردن روغن زیتون به طور قابل توجهی درد مفاصل ، سفتی صبحگاهی و چسبندگی عضلات دست را در افراد مبتلا به التهاب مفاصل به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

رژیم غذایی با روغن زیتون

خوشبختانه افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی بسیار ساده است. یک وعده روغن زیتون در حد یک قاشق غذاخوری است. و می توانید آن را روی سالاد یا سبزیجات پخته همراه با چاشنی های مورد علاقه خود بریزید. فقط مطمئن شوید که روغن زیتون خود را به صورت خام (یعنی گرم نشده) مصرف کنید. زیرا این امر به حفظ ترکیبات آنتی اکسیدانی و چربی کمک می کند که مزایای درمانی آن را به همراه دارد!

همچنین اگر به طب سنتی مراجعه کنید متوجه خواهید شد که ماساژ با روغن زیتون یک راه بی نظیر برای درمان درد و التهاب هست. البته در طب چینی نیز به مشابه طب سنتی ایرانی و اسلامی ماساژ با روغن زیتون اهمیت بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...