جلوگیری از بیماری پارکینسون

جلوگیری از بیماری پارکینسون

یک مطالعه جدید نشان داده است که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند شروع بیماری پارکینسون را تا 17 سال در زنان و 8 سال در مردان به تعویق بیاندازد.
به گفته چندین سازمان بهداشتی ، هنوز درمانی برای بیماری دژنراتیو (فرسایشی تخریبی) طولانی مدت سیستم عصبی مرکزی وجود ندارد. این بیماری همچنان سریعترین بیماری عصبی در حال رشد را در جهان دارد.

این مطالعه نشان می دهد که افراد مستعد مبتلا به بیماری پارکینسون. در صورتی که به صورت کامل از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده کنند. سن شروع بیماری در آن ها به شکل قابل توجه به تعویق می افتد.
دکتر سیلک اپل-کرسول‬‬ ، متخصص مغز و اعصاب از دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا

 

رژیم های مدیترانه ای و رژیم غذایی دش

بیماری پارکینسون زمانی ایجاد می شود که سلول های مغز از کار می افتند ، که منجر به لرزش ، سفتی و اختلال در عضلات می شود. جلوگیری از بیماری پارکینسون
این مطالعه توسط محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) انجام شد. و دو رژیم غذایی را مقایسه کرد: رژیم های مدیترانه ای و رژیم غذایی دش (DASH) . که ترکیب آن ها باهم میشود رژیم غذایی MIND.

هر دو رژیم غذایی شامل مصرف روغن زیتون فرابکر ، سبزیجات ، غذاهای دریایی ، حبوبات (نخود ، لوبیا و عدس) و نوشیدنی در حد اعتدال بود. و در کل رژیم MIND بر سبزیجات، انواع توت ها ، غلات کامل و طیور تمرکز دارد. درمان بیماری پارکینسون .

دکتر سیلک اپل-کرسول ، متخصص مغز و اعصاب اختلالات حرکتی در دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا . می گوید: ” این مطالعه نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در صورتی که رژیم غذایی آنها با رژیم غذایی مدیترانه ای مطابقت داشته باشد ، پیری آن ها دیرتر شروع میشود. و همچنین باعث تاخیر شروع بیماری پارکینسون میشود.”

این مطالعه شامل 225 شرکت کننده مبتلا به بیماری پارکینسون و 156 شرکت کننده تحت کنترل بود. رژیم مدیترانه ای ارتباط مثبت تری با مردان و رژیم غذایی MIND با زنان گروه داشت.

رژیم غذایی MIND

محققان همچنین تاکید کردند که تعداد زیادی از مطالعات نشان داده اند که ورزش نیز می تواند راهی برای کاهش اختلالات عصبی باشد.

به طور جداگانه نیز، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کالج دولتی فیصل‌آباد تأیید کرد. که روغن زیتون فرابکر – یکی از اجزای اصلی رژیم مدیترانه ای – برای افرادی که از بیماری پارکینسون رنج می برند بسیار مفید است. درمان بیماری پارکینسون .

آنها گفتند پلی فنول های موجود در روغن زیتون. با کاهش استرس اکسیداتیو در مغز به محافظت مغز در برابر بیماری کمک می کند.

اولئوروپین موجود در روغن زیتون فرابکر نیز دارای خواص محافظتی سلولی برای سلول های مغزی است. که مانع از آسیب رساندن ترکیبات مرتبط با بیماری پارکینسون به آنها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...