داروهای طبیعی برای سنگ کلیه

نوشیدن مایعات فراوان بهترین راه برای دفع سنگ کلیه و همچنین جلوگیری از بازگشت سنگ های جدید است. این داروهای طبیعی همچنین میتوانند به پاکسازی سنگ های مخرب کمک کند.

سنگ کلیه

بیماری سنگ کلیه، جسم سختی است که از کانی‌های موجود در ادرار تشکیل می‌شود. به‌طور معمول در کلیه تشکیل می‌شود و از طریق جریان ادرار از بدن خارج می‌شود. سنگ کوچک ممکن است بدون ایجاد علائم خاصی عبور کند. اگر یک سنگ به میزان بیش از ۵ میلی‌متر (۰٫۲ اینچ) رشد کند، می‌تواند منجر به انسداد مجرای ادراری شود که درد در قسمت پشت و شکم ایجاد می‌کند. این درد که کولیک یا قولنج کلیوی نام دارد، به صورت درد عودکننده‌ای است که هر 20 تا 60 دقیقه تکرار می‌شود. همچنین خون ادراری، استفراغ و ادرار دردناک ممکن است اتفاق افتد.

مهم است بدانید که اقدامات ساده ای وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از سنگ کلیه انجام دهید. نوشیدن مقدار زیادی مایعات بخش مهمی در دفع سنگ و جلوگیری از بازگشت سنگ های جدید است. نوشیدن مایعات نه تنها سموم را دفع می کند. بلکه به حرکت سنگ ها و سایش در مجاری ادراری نیز کمک می کند. همچنان که مایعات می نوشید. داروهای طبیعی زیر را نیز امتحان کنید. تا به دفع این سنگ های ترسناک کمک کنید.

برگ ریحان

برگ ریحان

ریحان تشکیل سنگ کلیه را دشوار می کند زیرا حاوی ترکیبات و اسید استیک است که به ثابت نگه داشتن سطح اسید اوریک و حل سنگ ها کمک می کند.

سبزه گندم

سبزه گندم

نوشیدنی سبزه گندم حاوی ترکیبات و آنتی اکسیدان هایی است که تولید ادرار را افزایش می دهد و باعث می شود سنگ کلیه به راحتی دفع شود. و خطر تشکیل آنها را کاهش می دهد.

آب لیمو

آب لیمو

لیموها حاوی یک ترکیب آلی معروف به سیترات هستند که به تجزیه رسوبات کلسیم و کند شدن رشد آنها کمک می کند.

روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن غلیظ و غنی است که با روان کردن مجاری ادراری به عبور سنگ کلیه کمک میکند.

سرکه سیب

سرکه سیب

سرکه سیب اسیدی است و بافت های سخت سنگ ها را میشکند. اگر شما سنگ های کوچکی دارید، سرکه سیب می‌تواند این سنگ ها را در هنگام ادرار کردن از بین ببرد.

اگر سنگ‌های بزرگ کلیه دارید، مصرف منظم سرکه سیب کمک می کند تا در طول زمان سنگ کلیه‌ها را دفع کنید. سرکه سیب می‌تواند به کاهش کلسیم، اگزالات و اسید اوریک کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...