درمان چین و چروک با روغن زیتون

درمان چین و چروک با روغن زیتون. با افزایش سن ، تغییرات در پوست برجسته تر و نمایان تر می شود. چین و چروک ، لکه های پیری ، خطوط ریز ، کاهش چربی و موارد دیگر همه در پیری پوست نقش دارند. بسیاری از محصولات موجود در جامعه زیبایی با هدف رفع نگرانی های پوستی شما به بازار عرضه می شوند . مانند حفظ رطوبت ، سفتی و درخشندگی پوست و در عین حال بهبود چین و چروک و کاهش خطوط ریز.

بسیاری از مصرف کنندگان ، به ویژه خانوم ها ، مایل به خرید محصولات گران قیمت برای جلوگیری یا معکوس کردن علائم پیری هستند. برخی از این محصولات زیبایی روغن طبیعی را در فرمول خود مانند روغن زیتون ، روغن آرگان و روغن نارگیل گنجانده اند. اگر می خواهید درباره مزایای ضد پیری روغن زیتون بیشتر بدانید ، همراه ما باشید!

چه چیزی باعث پیری پوست میشود؟ درمان چین و چروک

با افزایش سن ، ظاهر پوست تغییر می کند. به طور طبیعی ، در حالی که چین و چروک و لکه های پیری ایجاد می شود ، پوست نازک شده و چربی را از دست می دهد. اگر پوست شما دیگر مانند گذشته درخشان یا صاف به نظر نمی رسد ، نگران نباشید. راه های زیادی برای محافظت از پوست با روغن زیتون وجود دارد!

ابتدا بیایید در مورد عوامل پیری پوست بحث کنیم. پیری پوست ناشی از عوامل درونی و بیرونی است که باعث چین و چروک پوست و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی و ایجاد بافت خشن می شود. پیری ذاتی یک فرایند فیزیولوژیکی است که روی پوست شما اتفاق می افتد . در حالی که پیری خارجی ناشی از عوامل محیطی خارجی مانند اشعه ماوراء بنفش (نور خورشید) است. محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش می تواند به پوست شما کمک کند جوان تر ، صاف تر و بدون چین و چروک به نظر برسد.

اشعه ماوراء بنفش عامل 80 درصد از پیری پوست شما است که باعث ضخیم شدن بیرونی ترین لایه اپیدرم پوست شما می شود. اپیدرم ضخیم می شود زیرا لایه قرنیه در اثر شکست تخریب دسموزوم های قرنیه سلولی تحت تاثیر قرار می گیرد. قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش امکان آسیب و جهش DNA را افزایش می دهد. که می تواند منجر به پیری زودرس یا سرطان شود. استفاده از ضد آفتاب و روغن زیتون می تواند به شما در محافظت از پوست در برابر نور خورشید و جلوگیری از پیری خارجی کمک کند.

در مقابل مواردی که گفت شد، عوامل ذاتی نیز باعث نازک شدن اپیدرم پوست شما می شوند که عامل آن ژنتیک است و این از کنترل شما خارج است. عوامل ذاتی بر روی پوست شما تأثیر می گذارد. زیرا “اجزای فیبری ماتریکس خارج سلولی از جمله الاستین ، فیبریلین و کلاژن ها و همچنین الیگوساکارید تخریب می شوند. که به نوبه خود روی توانایی پوست در حفظ رطوبت تاثیر می گذارد. در نتیجه ، پوست شما خشک ، افتاده و چروکیده می شود.

عوامل پیری ذاتی و بیرونی

1. پیری ذاتی

  • ژنتیک

2. پیری بیرونی

  • آلودگی هوا
  • سیگار کشیدن
  • تغذیه ضعیف
  • قرارگیری در معرض نور خورشید

روغن زیتون: درمانی طبیعی برای چین و چروک

دو خاصیت ضد پیری روغن زیتون

1. آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها عواملی هستند که باعث کاهش و خنثی سازی گونه های فعال اکسیژن روی پوست شما می شوند. منبع طبیعی آنتی اکسیدان ها را می توان در روغن زیتون فرابکر یافت. مطالعه ای برای تعیین تأثیر استفاده از روغن زیتون بر روی پوست انسان انجام شد. در آزمایش ، سوزا و کاستا 6 نمونه پوست از شرکت کنندگان سالم دریافت کردند. تا در محیط کشت مورد استفاده قرار گیرند تا مشخص شود آیا روغن زیتون می تواند علائم ناشی از پیری پوست را کاهش دهد. درمان چین و چروک.

برای تقلید از پوست طبیعی ، کشت سلولی با اپی نفرین انجام شد زیرا سطوح بالایی از اپی‌نفرین در پوست طبیعی یافت میشود. محققان برای افزایش ضخامت اپیدرم و محتوای فیبر کلاژن به مدت 13 روز از با روغن زیتون استفاده کردند. علاوه بر این ، گونه های فعال اکسیژن (ROS) و سطح مالون‌دی‌آلدهید (MDA) ناشی از استرس مزمن با استفاده از روغن زیتون بر روی پوست کاهش یافت. سطوح بالای ROS و MDA نشان می دهد که کلاژن تخریب شده و اپیدرم و درم پوست نازک تر است. پوست نازک مستعد کبودی ، بریدگی و چین و چروک است. این مطالعه نشان می دهد که روغن زیتون یک روش درمانی موثر برای جلوگیری از پیری پوست است که به دلیل سطوح بالای اپی‌نفرین ، ROS و مالون‌دی‌آلدهید ایجاد می شود.

2. اسیدهای چرب تک اشباع نشده

افزایش مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده از روغن زیتون می تواند استرس اکسیداتیو را روی پوست شما کاهش دهد. یک مطالعه مقطعی با 1264 شرکت کننده زن و 1655 مرد در سنین بین 45 تا 60 سال انجام شد. تا ارتباط اسید چرب غیر اشباع (MUFA) در رژیم غذایی و کاهش پیری را تعیین کند. میزان مصرف اسید های چرب غیر اشباع با استفاده از جدول ترکیب مواد غذایی SU.VI.MAX تعیین شد. برای اطمینان از صحت نتایج ، همه شرکت کنندگانی که 10 پرونده رژیم غذایی را در دوره 2 ماهه به مدت 2.5 سال تکمیل کردند ، در آنالیز قرار گرفتند. درمان چین و چروک .

نتایج تحقیق نشان داد که “در هر دو جنس ، میزان مصرف روزانه MUFA در بین افرادی که دچار پیری شدید پوستی بودند از افرادی که دچار آن نشده یا بسیار کمتر دچارش بودند کمتر بود”. کاهش پیری شدید با مصرف بیشتر اسیدهای چرب اشباع نشده از روغن زیتون در هر دو جنس همراه بود. در نتیجه ، توصیه میّ شود افراد از روغنهای غنی از اسیدهای چرب تک اشباع نشده مانند روغن زیتون در وعده های غذایی خود استفاده کنند تا از پیری شدید جلوگیری کنند.

برای داشتن پوستی درخشان ، صاف و بدون چین و چروک سعی کنید روغن زیتون فرابکر را در برنامه روزانه مراقبت از پوست و رژیم غذایی خود قرار دهید!

درمان چین و چروک در خانه

عوامل درونی و بیرونی منجر به ایجاد خطوط ریز ، چین و چروک ، نازک شدن پوست، کاهش چربی و لکه های پیری می شوند. محافظت از پوست در معرض عوامل خارجی مانند نور خورشید بسیار مهم است. زیرا اشعه ماوراء بنفش در 80 درصد از پیری پوست نقش دارد. کاهش پیری خارجی می تواند به شما در کاهش یا معکوس کردن تغییرات پوستی کمک کند. سعی کنید روغن زیتون را روی پوست و وعده های غذایی خود استفاده کنید تا سلامت پوست را افزایش دهید. زیرا خواص آنتی اکسیدانی و چربی تک اشباع نشده روغن زیتون می تواند از پیری پوست جلوگیری کند.

سوالات متداول

چه روغنی چین و چروک را از بین می برد؟

بسیاری از محصولات زیبایی روغن های طبیعی مانند روغن زیتون ، روغن آرگان و روغن نارگیل را در فرمول خود گنجانده اند.

آیا خوردن روغن زیتون من را جوانتر نشان می دهد؟

بله، روغن زیتون فرابکر یکی از سالم ترین روغن هایی است که می توانید پیدا کنید. محتوای بالای ویتامین E آن باعث تغذیه پوست می شود. همچنین حاوی اسکوالن است که بخشی از تولید چربی طبیعی پوست ما برای هیدراته نگه داشتن آن است.

آیا می توان هر روز روغن زیتون روی پوست مالید؟

روغن زیتون برای پوست کاملاً بی خطر است. روغن زیتون دارای خواص ضد پیری بسیاری است ، از جمله آنتی اکسیدان ها که به شما کمک می کند پوستی بدون چین و چروک داشته باشید و جوانتر به نظر برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...