مصرف روغن زیتون می تواند منجر به جوان شدن مغز در افراد مسن شود

با افزایش سن ، مغز بیشتر می تواند از عملکرد یک جزء مهم در روغن زیتون بهره مند شود.

تحقیقات جدید در مورد روغن زیتون ثابت میکند این روغن به عنوان محافظت کننده ی مغز در مقابل پیری عملکرد شگفت انگیزی دارد. و علاوه بر آن میتواند باعث بازگرداندن شور و نشاط سلول های عصبی مغز، و جوان سازی آنها شود.

هیدروکسی تیروزول و جوان شدن مغز

فعالیت آنتی اکسیدانی هیدروکسی تیروزول (HTyr) نوعی درمان برای سلول های عصبی را فعال می کند.

دانشمندان ایتالیایی در مرکز تحقیقات ملی (CNR). به بررسی نحوه عملکرد هیدروکسی تیروزول در بخشهایی از مغز که سلولهای عصبی جدید در طول زندگی تولید می کنند ، پرداختند. آنها دریافتند که HTyr فعالیتهای مغزی را بسیار فراتر از اثرات محافظت کننده عصبی خود تحت تأثیر قرار می دهد .

محققان آزمایشگاه بیوشیمی و بیولوژی سلولی توانستند نشان دهند که چگونه تجویز این ترکیب در افراد مسن می تواند پیری عصبی را معکوس کرده. و حفاظت از سلول های عصبی فعال و ایجاد سلولهای جدید را ترکیب کند.

مصرف هیدروکسی تیروزول توسط افراد جوان و مسن ظرف یک ماه نشان می دهد. نه تنها سلول های عصبی جدید تولید شده در مغز در این بازه زمانی محافظت می شود. بلکه در افرا مسن تر باعث تحریک تکثیر سلول های بنیادی میشود.

هیدروکسی تیروزول باعث ایجاد نوروژنز در شکنج دندانه دار (یکی از مناطق مغز) بزرگسالان می شود . جایی که سلول های عصبی جدید تولید می شوند. با افزایش بقای سلول های عصبی جدید و کاهش آپوپتوز. اثر تکثیر نورونها در مغزهای پیر مشخص می شود.

ما همچنین دریافتیم که چگونه فعالیت آنتی اکسیدانی هیدروکسی تیروزول نوعی درمان تمیز کردن سلول های عصبی را فعال می کند ، به این معنا که چندین محصول پیری مغز مانند لیپوفوسکین را که بقایای سلول های عصبی هستند ، از بین می برد.

مجموعه ای از این اثرات به احتمال معکوس کردن برخی از شناخته شده ترین اثرات پیری مغز اشاره می کند.

روغن زیتون هسته اصلی رژیم مدیترانه ای است. و مصرف منظم آن از نظر علمی با بهبود سلامت انسان در هر سنی در هر عرض جغرافیایی مرتبط است. و کارآمدترین نوع مصرف هیدروکسی تیروزول از طریق مصرف روغن زیتون اتفاق می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...