ویتامین های روغن زیتون

ویتامین روغن زیتون. روغن زیتون یکی از غذاهای ضروری رژیم مدیترانه ای محسوب می شود. طعم ، تاریخچه و فواید آن برای بدن آن را به بخشی اساسی از رژیم غذایی ما تبدیل کرده است. نان تست گوجه فرنگی و ژامبون با روغن زیتون. یک سالاد تابستانی یا یک گوشت خوب. روغن زیتون نه تنها با بیشتر غذاهای مورد علاقه ما ترکیب می شود ، بلکه فواید زیادی برای بدن ما دارد.

ویتامین های روغن زیتون

ویتامین E

روغن زیتون سرشار از ویتامین E است ، ترکیبی با اثر آنتی اکسیدانی قوی. متعلق به گروه ویتامین های محلول در چربی است که به تأخیر در پیری کمک می کند.

ویتامین E برای عملکرد مناسب نواحی مختلف بدن از سیستم عصبی گرفته تا ماهیچه ها و عبور از سیستم قلبی عروقی ضروری است. این ویتامین از اکسیداسیون چربی ها و پروتئین ها جلوگیری می کند ، بنابراین مکمل کاملی برای سایر غذاهای سالم است.

علاوه بر این ، رادیکال های آزاد را خنثی می کند و سلول های ما را تقویت می کند. جذب کلسیم را تحریک می کند و کلسترول بد ، معروف به LDL را کنترل می کند.

ویتامین K

ویتامین K متعلق به گروه محلول در چربی است و نقش مهمی در انعقاد خون ، متابولیسم استخوان و تنظیم سطح کلسیم خون دارد.

وقتی صحبت از سلامت استخوان و درمان بیماری هایی مانند پوکی استخوان و شرایطی مانند یائسگی می شود ، روغن زیتون بسیار مفید است. روغن زیتون حاوی ویتامین K است که به تنظیم کلسیم و جذب ویتامین D کمک زیادی می کند. در یک فنجان روغن زیتون بکر (126 میلی گرم) ، 2.2 میلی گرم کلسیم و مقداری آهن ، پتاسیم و سدیم وجود دارد.

فواید روغن زیتون

پلی فنول های موجود در روغن زیتون، ترکیباتی با اثر آنتی اکسیدانی که به محافظت از بدن و اسیدهای چرب آن در برابر اکسیداسیون کمک می کند. و از تشکیل پلاک های آتروما در عروق خونی جلوگیری می کند.

با این حال ، مهمترین ترکیب روغن زیتون اسید اولئیک است. که بر کلسترول خون تأثیر مفیدی دارد. در حقیقت ، ثابت شده است که اگر چربی های اشباع شده در رژیم غذایی خود را با چربی های غیر اشباع مانند اسید اولئیک جایگزین کنیم ، به کاهش کلسترول خون کمک می کنیم.

روغن زیتون به لطف اجزای آن فواید بیشماری برای بدن ما دارد ، زیرا در مناطق مختلف بدن عملکرد های شگفت انگیزی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...