آداب خوردن زیتون
زیتون در ضیافتها و مهمانی ها همیشه کنار غذا سرو‌ میشه‌. از یکی از متخصصین تشریفات و آداب معاشرت درخواست کردیم تا تو تهیه ی این نوشته که به روش خوردن زیتون در تشریفات و ضیافت میپردازیم کمکون کنه .

۱) از چنگال استفاده کنید.
معمولا تو سالادها و یا بصورت جداگانه زیتون بی هسته کنار غذای اصلی سرو‌ میشه. برای برداشتن این زیتون ها از چنگال استفاده کنید.

۲) از خلال دندان یا انگشت شست و اشاره استفاده کنید.
هم برای برداشتن زیتون با هسته و هم زیتون بدون هسته خلال دندان یا دو انگشت(شست و اشاره) انتخاب هوبی هستند.
زیتون رو تو دهانتون قرار بدید، دهانتون رو‌ببندید و به آرامی اطراف هسته رو بجوید ( به آرامی تا دندان آسیب نبینه) ، بعد با استفاده از انگشت شست و انگشت اشاره، هسته رو دور بریزید.

۳) هسته ی زیتون رو تو کاسه بذارید.
اگه زیتون با هسته بود، حتما برای هسته ها کاسه ای در نظر میگیرن. اگه به هر دلیلی کاسه ای در دسترستون نبود میتونید هسته ها رو کنار بشقابتون بذارید یا توی دستمال کاغذی جمع کنید.

۴) سایز های متفاوت
برای زیتون های کوچک، کل زیتون رو در دهان قرار بدید، اطراف هسته رو بجوید و دور بریزید. برای زیتون های بزرگ سعی کنید با استفاده از چاقو و چنگال گوشتش رو جدا کنید. اگر به نظر نمی رسید که میشه گوشتش رو با چاقو جدا کرد، یه گاز از زیتون بردارید و بجوید و ببلعید، بعد مقدار باقی مانده از زیتون (که شامل هسته هست) رو در دهانتون قرار داده و در گوشت اطراف هسته بجوید.

۵) هرگز علناً هسته رو نسایید.
هیچ وقت این کارو نکنید، مگر اینکه زیتون بزرگ باشه، در این صورت یک گاز کوچک گرفته میشه؛ البته با ظرافت. در غیر این صورت ، “کار بدیه که به طور واضح اطراف هسته رو بسایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...