فرهنگ رژیم غذایی

فرهنگ رژیم غذایی ، ما زیاد این جمله را شنیدیم ، اما معنی آن چیست؟

فرهنگ رژیم غذایی

فرهنگ رژیم غذایی فقط “رژیم گرفتن” نیست. شما می توانید از رژیم های نامحدود پیروی کنید تا در فرهنگ غذایی قرار بگیرید. به عنوان سلب مسئولیت باید بگوییم که رژیم های بسیار خاصی وجود دارد که به دلایل پزشکی مورد نیاز است. و تجویز میشود که در آنها شما باید “رژیم” بگیرید اما می توانید از درگیر شدن در فرهنگ “رژیم” اجتناب کنید.

فرهنگ رژیم غذایی این ایدئولوژی را در بر می گیرد که زنان باید لاغر و مردان باید عضلانی باشند. این اعتقاد بر عادات غذایی ما ، نحوه رفتار ما تأثیر گذاشته است و بسیاری از ما را از زندگی کامل خود منع کرده است. فرهنگ رژیم غذایی مشخص می کند که خوردن به روش خاصی منجر به اندازه مناسب بدن یا اندازه بدن “صحیح” می شود و این برای هر کسی که دارای طرز فکر “مناسب” است قابل دستیابی است. اما ، این درست نیست و معمولا که 98 درصد رژیم های غذایی شکست می خورند.

فرهنگ رژیم غذایی باعث می شود احساس بدی نسبت به خود داشته باشیم (و دیگران را نیز قضاوت کنیم) . در حالی که میگوید کاهش وزن به ما کمک می کند بدون تشخیص سلامت یا رفاه خود احساس بهتری داشته باشیم. اگر فکر می کنید این یک مشکل سیستمیک نیست ، در اشتباه هستید. فرهنگ رژیم در همه جا وجود دارد. طبق آمار سال 2008 نظر سنجی توسط دانشگاه کارولینای شمالی بر روی 4023 زن بین سنین 25 تا 45 سال انجام شد:

  • 75 درصد از زنان رفتارهای نامنظم یا علائم مربوط به اختلالات خوردن را گزارش کردند.
  • 53 درصد از افرادی که رژیم می گیرند در حال حاضر وزن مناسبی دارند اما همچنان در تلاش برای کاهش وزن هستند.
  • 39 درصد زنان می گویند نگرانی ها در مورد آنچه می خورند یا وزن می کنند شادی آنها را مختل می کند.
  • 27 درصد اگر فقط 5 پوند وزن اضافه کنند، بسیار ناراحت خواهند شد.

75 درصد از زنان [از این جمعیت مورد بررسی] مشکل تغذیه را گزارش کرده اند – این آمار وحشیانه است. بنابراین ، برای شروع تغییر چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

فرهنگ رژیم غذایی با نسبت دادن آن به مصرف غذاهای خاص که باعث کاهش وزن می شود ، تصور اشتباهی از واژه رژیم ایجاد کرده است. به عنوان مثال ، در برخی از این رژیم ها مصرف سالاد با تلاش برای کاهش وزن ارتباط دارد ، در حالی که خوردن کربوهیدرات ها شیطانی است و با افزایش وزن همراه است.

رژیم های غذایی نادرست

در واقعیت، رژیم غذایی در واقع به غذاهایی که روزانه می خورید اشاره دارد. استفاده نادرست از واژه رژیم غذایی و اعتقادات پیرامون این کلمه باعث شده است که افراد به رژیم های غذایی عجیب و غریب مانند رژیم غذایی کتوژنیک ، رژیم غذایی پارینه‌سنگی ، رژیم غذائی اتکینز ، رژیم غذایی whole30 روی آورند ، که ممکن است منجر به کاهش وزن شود. این رژیم های رایج معمولاً تمام گروه های غذایی را از رژیم غذایی شما حذف می کنند یا کالری را محدود می کنند ، که این امر بدن را ناپایدار می کند و مهمتر از همه ممکن است کاهش وزن را مطابق هدف پیش نبرد.

برای ارتقاء سلامت مطلوب و اجتناب از عادات ناسالم ، ما می خواهیم از فرهنگ رژیم غذایی دور شویم. باید بدانیم که رژیم غذایی ضد رژیم به معنای ضد سلامتی یا ضد تغذیه نیست فرهنگ ضد رژیم غذایی افراد را تشویق می کند و به آنها منابع می دهد تا سالم غذا بخورند و بدن خود را به شیوه ای سالم حرکت دهند بدون اینکه به مردم بگوید که باید وزن خاصی داشته باشند.

توصیه های متخصصان تغذیه برای رژیم سالم

در اینجا چند توصیه از متخصصان تغذیه برای رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی برای شما می آوریم:

خود را با مردم در رسانه های اجتماعی مقایسه نکنید : اکثر تصاویر در اینستاگرام و فیس بوک ویرایش شده اند. به خاطر داشته باشید که رسانه های اجتماعی همیشه برابر زندگی واقعی نیستند. تقلید یا ایده آل سازی از افراد تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی می تواند منجر به یک مقایسه غیرواقعی و چشم انداز منفی در مورد بدن یا تصویر خودتان شود. مطمئن باشید ، واقعی باشید و همان باشید!

تمرکز خود را از مقیاس بردارید : عدد روی مقیاس نشان دهنده دقیق سلامت شما نیست. به جای وسواس در مورد وزن ، با پزشک خود در مورد پیگیری آزمایشگاه های مهم مانند کلسترول ، قند خون و فشار خون صحبت کنید. از نزدیک با تیم مراقبت های بهداشتی و متخصص تغذیه خود برای نظارت بر اعداد و ایجاد تغییرات لازم که سلامت شما را بهینه می کند ، همکاری کنید.

علم را دنبال کنید : از حساب های مغرضانه در رسانه های اجتماعی که ایدئولوژی های غیرواقعی را ستایش می کنند و شواهد علمی آنها را پشتیبانی نمی کند ، پیروی نکنید. تحقیقات خود را انجام دهید و در مورد هرگونه سوالی که دارید با متخصص تغذیه صحبت کنید!

انتخاب های متعادلی داشته باشید: گروه های غذایی را حذف نکنید و رژیم غذایی را شروع نکنید. فقط با افزودن سبزیجات و میوه های مغذی بیشتر به وعده های غذایی خود می توانید انتخاب های سالمی در خانه داشته باشید. به عنوان مثال ، وعده های غذایی پیشنهاد شده در تغذیه برای طول عمر 6 وعده میوه و سبزیجات در روز را ارائه می دهند! برای این عادات سالم ، فضای بیشتری در بشقاب خود بگذارید.

در آردوج ، می دانیم که دوری از فرهنگ رژیم غذایی می تواند بسیار سخت باشد ، به ویژه در رسانه های اجتماعی! به عنوان آخرین نکته ، پیشنهاد میکنیم روی چیزهایی که باعث می شوند احساس خوب ، سلامتی و افزایش طول عمر داشته باشید تمرکز کنید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...