اروپا محدودیت های جدیدی در مورد کادمیوم در میوه ها و سبزیجات تعیین کرد

کمیسیون اروپا اعلام کرده است که محدودیت های جدید در میزان کادمیوم مجاز در برخی از میوه ها، سبزیجات، غلات، حبوبات و دانه های روغنی قرار میدهد.

کادمیوم یک فلز سنگین است که هم به طور طبیعی در خاک یافت می شود و هم به عنوان محصول جانبی فعالیت های کشاورزی و صنعتی استفاده میشود. برای افراد غیرسیگاری ، غذا منبع اصلی قرار گرفتن در معرض کادمیوم است که در گوشت و محصولات لبنی نیز وجود دارد.

بیشترین میزان کادمیوم در محصولات غذایی از سال 2001 در اتحادیه اروپا وجود داشته است. این آخرین بار در سال 2014 هنگامی که محدودیت کادمیوم در شکلات ، شیر خشک نوزاد ، غذای کودک و غلات فرآوری شده تعیین شد ، به روز شد. محدودیت های جدید در پایان سال 2021 اعمال می شود.

استلا کیریاکیدس ، کمیسر بهداشت و ایمنی غذا در اروپا گفت: ” ما می دانیم که رژیم غذایی ناسالم خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.” “دلیل این تصمیم این است که مصرف کنندگان با ایمن تر و سالم تر کردن غذا در اولویت قرار بگیرند ، همانطور که در چارچوب برنامه اروپایی مبارزه با سرطان متعهد شده بودیم . ”

وی افزود: ” این همچنین یک گام بیشتر در جهت تقویت استانداردهای اتحادیه اروپا در سطح بالا و در سطح جهانی در زنجیره غذایی اتحادیه اروپا و ارائه غذای ایمن تر ، سالمتر و پایدارتر به مصرف کنندگان ، شهروندان ما است.”

در غلظت های بالا ، کادمیوم می تواند باعث نارسایی کلیه و تخریب استخوان شود و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان ریه ، مثانه ، آندومتر و سینه را افزایش می دهد. گیاه خواران بیشتر در معرض این فلز هستند ، زیرا غذاهای گیاهی بیشتری مصرف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...