ویژگی هایی که درباره روغن زیتون نمی دانستید

اکثر مردم می دانند که روغن زیتون از سایر روغن های گیاهی سالم تر است، اما هنوز چیزهای زیادی در مورد این روغن فوق العاده نمی دانیم. در اینجا ما 6 ویژگی روغن زیتون را که ممکن است هرگز نشنیده باشید توضیح می دهیم.

روغن زیتون تاریخ انقضا ندارد

روغن زیتون خراب نمی شود. با این حال ، ما باید بهترین تاریخ آن را استفاده کنیم ، که در آن دوره روغن زیتون طعم تازه و مزایای سلامتی خود را حفظ می کند. وقتی آن را در خانه دارید مراقب آن باشید. روغن زیتون خود را در یک مکان تاریک و خنک و درپوش همیشه روی آن نگه دارید تا از تماس با هوا جلوگیری شود.

روغن زیتون فرابکر حاوی محتوای کم کالری نیست

کالری روغن زیتون فرابکر و روغن زیتون معمولی در هر وعده یکسان است (90 کالری در هر 10 گرم روغن زیتون). در حقیقت ، همه چربی ها در هر وعده تعداد کالری و گرم چربی یکسانی دارند.

رنگ روغن زیتون بر طعم آن تاثیری ندارد

بسیاری از مردم احساس می کنند که روغن زیتون با رنگ سبز روشن از کیفیت بالاتری برخوردار است. در حقیقت ، رنگ ارتباط چندانی با کیفیت روغن زیتون ندارد. در نتیجه ، متخصصان روغن ها را از طریق شیشه رنگی آزمایش می کنند (برای جلوگیری از هرگونه احتمال تأثیر رنگ آنها). بسته به عواملی از جمله نوع زیتون ، محل رشد ، آب و هوا و مهمتر از همه ، تاریخ برداشت روغن زیتون شما می تواند از زرد کم رنگ تا سبز تیره متغیر باشد. زیتون های سبز روغن سبزتری تولید می کنند . در حالی که رنگ روغن زیتون های سیاه به زرد متمایل است.

اسپانیایی ها سالانه حدود 120 میلیون گالن روغن زیتون مصرف می کنند

روغن زیتون پرمصرف ترین روغن در اسپانیا است. در سال 2019 ، روغن زیتون فرابکر بیش از یک چهارم تمام روغن های خوراکی مصرفی در اسپانیا را تشکیل می داد.

روغن زیتون فرابکر (EVOO) در بالای جدول طیف کیفیت روغن زیتون قرار دارد

روغن زیتون فرابکر را فقط می توان با استفاده از روشهای فیزیکی از زیتون سالم در بلوغ مطلوب استخراج کرد. برخی روغن های زیتون فرابکر روی بسته بندی خود عبارت «پرس سرد» را نشان می دهند. این به این واقعیت اشاره دارد که در طول فرآیند استخراج ، دمای روغن بیش از 27 درجه سانتیگراد گرم نمی شود و بنابراین ، برخی از ترکیبات مسئول عطر و طعم روغن زیتون فرابکر ، که به دمای بالا بسیار حساس هستند ، از بین نمی روند.

شهرستان طارم بزرگترین باغشهر زیتون ایران است

شهرستان طارم به واسطه آب و هوای خاص و رد شدن رود قزل اوزن از میان آن بزرگترین تولید کننده زیتون در ایران است. و همچنین بزرگترین باغ شهر زیتون قاره آسیا نیز میباشد. خیلی از ما زیتون ایرانی را با نام زیتون رودبار میشناسیم اما باید بگوییم تولید زیتون رودبار بسیار کمتر از شهرستان طارم هست. و در اصل رودبار یکی از بزرگترین بازارهای فروش زیتون طارم میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...