چقدر نمک در زیتون وجود دارد؟

زیتون در اندازه های مختلف موجود است و معمولاً رنگ آن سیاه یا سبز است. و از آن در ماکارونی ، پیتزا ، سالاد و انواع غذاها استفاده می شود. همچنین به عنوان یک چاشنی خوشمزه در کنار غذا نیز قرار میگیرد. سدیم مورد استفاده برای آب نمک و حفظ زیتون یکی از دلایلی است که باعث میشود طعم زیتون را دوست داشته باشیم. میزان سدیم موجود در زیتون بخش قابل توجهی از مقدار مورد نیاز بدن شما در طول روز است . به این معنی که شما باید میزان مصرف نمک خود را محدود کنید.

ما در آردوج ابتدا نکاتی را برای شما توضیح میدهیم. سپس یک راه حل به شما معرفی میکنیم که از طریق آن بتوانید هرمقدار که دوست دارید زیتون بخورید.

 

مقدار نمک در زیتون

مشکل زیتون این است که یک زیتون کوچک حاوی مقدار زیادی سدیم است ، اما نمیشود خوردن آن را با یک عدد متوقف کرد. یک زیتون بزرگ سیاه حاوی 32 میلی گرم سدیم است. یک وعده فنجان زیتون سیاه حاوی حدود 735 میلی گرم سدیم یا حدود 1/3 قاشق چایخوری نمک است. دو زیتون سبز که اندازه آنها برابر با یک زیتون سیاه است ، حاوی 42 میلی گرم است. یک وعده 1/2 فنجان زیتون سبز حاوی حدود 1556 میلی گرم سدیم است. این مقدار کمی بیش از 2/3 قاشق چایخوری نمک است.

 

سدیم در غذای روزانه

بیشتر سدیم موجود در رژیم غذایی شما احتمالاً به شکل نمک خوراکی اضافه شده است . خواه از نمکدان باشد یا از غذاهای نگهداری شده و بسته بندی شده مانند زیتون. سدیم یک ماده معدنی ضروری است که به انتقال تکانه های عصبی و عملکرد صحیح ماهیچه ها کمک می کند . اما شما برای حفظ سلامت بدن خود به مقدار زیاد آن احتیاج ندارید. سدیم بیش از حد می تواند به افزایش خطر برخی مشکلات سلامتی مانند احتباس آب و سکته کمک کند. نمک همچنین می تواند باعث آسیب به کلیه ها شود که می تواند منجر به بیماری کلیوی و نارسایی کلیه شود. همچنین ارتباط خوبی بین مصرف زیاد نمک و افزایش فشار خون وجود دارد که شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی قرار می دهد.

 

محدودیت های مصرف نمک

احتمالاً شنیده اید که باید میزان نمک مصرفی خود را محدود کنید ، اما رژیم غذایی معمولی افراد هنوز حاوی 3400 میلی گرم سدیم است. این مقدار حدود 1100 میلی گرم بیشتر از حد بالای 2300 میلی گرم توصیه شده برای بزرگسالان سالم است. این مقدار حدود 1900 میلی گرم بیشتر از حد بالای 1500 میلی گرم توصیه شده برای آمریکایی های آفریقایی تبار ، افراد بالای 50 سال و افرادی است که قبلاً با بیماری قلبی یا فشار خون بالا تشخیص داده شده اند. این محدودیت 1500 میلی گرم برابر با 2/3 قاشق چایخوری نمک است.

 

رفع شوری زیتون

برای نگهداری زیتون به صورت طبیعی بدون مواد افزودنی راهی جز اضافه کردن نمک وجود ندارد. اما برای مصرف آن به راحتی میتوانید نمک موجود در زیتون را به کمترین حد ممکن برسانید. و هرچقدر که دوست دارید زیتون بخورید. این کار بسیار آسان است. با توجه به مصرف روزانه، زیتون را داخل یک ظرف بریزید. آب آن را خالی کنید و از آب لوله کشی بدون افزودنی داخل ظرف بریزید. بسته به مقدار شوری از 2 الی 24 ساعت زیتون را در آب خام نگهدارید. اگر شوری زیتون زیاد است هر 12 ساعت آب ظرف را عوض کنید.

نکته اول: مدت زمان ماندن زیتون در آب و تعداد دفعات عوض کردن آب آن بستگی به مقدار شوری خود زیتون و مقداری که دوست دارید شوری رفع شود دارد.
نکته دوم: توجه داشته باشید که بعد از رفع شوری باید زیتون را مصرف کنید و زیتون بدون آب نمک ماندگاری نخواهد داشت.
نکته سوم: معمولا برای رفع شوری 24 ساعت در آب خام ماندن و 2 بار عوض کردن آب کافی است اما میتوانید خودتان به توجه به شوری زیتون زمان و دفعات عوض کردن آب را کمتر یا بیشتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...