تو این نوشته ۵ روش استفاده از زیتون رو به شما پیشنهاد میکنیم.

۱) نان با زیتون: اگه هنوز این ترکیب رو امتحان نکردید پیشنهاد میکنیم حتما امتحان کنید. زیتون هم عطر و ژعم بسیار عالی به نان میده و هم ارزش غذایی نان رو خیلی بالا میبره. به خمیر تکه های ریز زیتون (کم نمک) اضافه کنید و بعد از پخت باهاش انواع ساندویچ ها رو درست کنید. حتما دوست خواهید داشت.

۲) سالاد با زیتون: با اضافه کردن زیتون به سالاد، سلاد رو به منبع سلامتی و انرژی تبدیل کنید. زیتون از معدود موادی هیت که به همه ی سالادها میشه اضافه اش کرد. چون زیتون با گوجه فرنگی، پیاز، ماهی تن، پنیر، سبزیحات و… سازگاری کامل داره

۳) زیتون همرا غذا: هیچ منعی در منابع پزشکی برای خوردن زیتون همرا غذا وجود نداره و تو خیلی از منابع توصیه هم شده! زیتون چاشنی کم نظیریه که نباید در وعده های غذایی و مهمونی ها از دستش داد. سالم و خوشمزه!

۴) استفاده از زیتون در پیتزا: اگه از زبتون در تهیه ی پیتزا استفاده نمیکنید یا کم استفاده میکنید ما به شما توصیه می کنیم که زیتون رو حلقه حلقه کنید و روی پیتزاتون رو باهاش تزئین کنید. زیاد بودن زیتون روی پیتزا، اونو خوشمزه تر و لذیذتر میکنه. البته ویتامین ها و آهن بیشتری به بدن می رسونه.

۵) مارمالاد زیتون: یه مکمل غذایی عالی برای صبحانه که می تونید خودتون درست کنید، فقط با ۱۰۰ گرم زیتون ، ۵۰ گرم شکر و یک لیوان آب لیمو. تهیه اش خیلی ساده ست.
همه مواد رو تو قابلمه و روی حرارت ملایم قرار بدید. اول زیتون رو قرار بدید و بعد آب لیمو و شکر را بهش اضافه کنید. وقتی رنگشون عوض شد، همه ی مواد رو با مخلوط کن مخلوط کنید تا یه مارمالاد خوشمزه ی زیتون درست بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...