آیا روغن زیتون می تونه افزایش وزن بیاره؟
جالبه اگه بدونید روغن زیتون به تنطیم وزن بدن کمک میکنه و مصرف مقدار مناسب این روغن برای بهره مندی از فواید سلامتی و کنترل طبیعی وزن ضروریه. اما سوال اینجاست که اگه بیشتر از یه حدی مصرف بشه میتونه خودش عامل افزایش وزن و چربی باشه؟

روغن زیتون غنی از ترکیبات چرب مفید و سالم مثل MUFA و اسید اولئیک و جایگزین سالم تری برای روغنهای معمولیه.
1 میلی لیتر روغن زیتون حدود ۸ گرم کالریه ، که اگر مقدار متوسطی مصرف نشه، می تونه چربی و همچنین کالری دریافتی رو افزایش بده.

ترکیب غلیظ چربی در روغن زیتون به زود سیر شدن کمک میکنه و شما رو برای مدت طولانی تری سیر نگه می داره، ولی اضافه کردن مقدار زیادی از زیتون به غذاها و سالادها می تونه منجر به افزایش وزن بشه. به گفته ی کارشناسان تغذیه مصرف خیلی زیاد MUFA میتونه اضافه وزن بیاره. بنابراین، لازمه که برای کنترل وزن ایده آل، به طور متوسط روزانه حدود ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون می توانه فواید این روغن رو به بدن شما برسونه.

چرا همه روغن زیتون رو توصیه میکنن؟
روغن زیتون پر از چربی های گیاهی سالمه که به شما در دادن مقدار مناسب چربی مثل MUFA و PUFA کمک می کنه. در حقیقت ، روغن زیتون زیتون مقدار زیادی MUFA داره که برای عملکرد بهتر بدن لازم و ضروریه. همچنین به بهبود سلامت قلب کمک می کنه و خطر بیماری های قلبی-عروقی و کبدی را در طولانی مدت کمتر میکنه.

بعلاوه زیتون خاصیت ضد التهابی زیادی داره و به عنوان یه ملین طبیعی عمل میکنه، و بخاطر همین بیشتر مردم ترجیح میدن اونو حتی بصورت خام مصرف کنن . علاوه بر این، جایگزینی روغن زیتون با روغن های خوراکی دیگه میتونه تو کنترل قند خون و بهبود متابولیسم گوارش و هضم کمک کنه. اما همانطور که گفتیم مصرف بیش از حد هر چیزی می تونه برای سلامتی مضر باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...