باغ زیتون ، متحد مهم محیط زیست

باغ زیتون و محیط زیست دو مفهومی هستند که به طور فزاینده ای با هم مرتبط هستند. بر هیچ کس پوشیده نیست که مصرف زیتون و روغن زیتون فواید زیادی برای سلامتی افراد دارد ، اما چیزی که چندان شناخته شده نیست این است که این مزایا بسیار فراتر می رود. آیا می دانید که باغ زیتون متحد بزرگ محیط زیست است که به کاهش کربن کمک می کند؟

تاثیر منفی بخش صنعت بر محیط زیست

متأسفانه ، هر روز توده جنگل کمتری در سیاره ما باقی می ماند. جنگل هایی که در حال از بین رفتن هستند بسیار مهم هستند زیرا به کاهش کربن و سطوح آلودگی کمک می کنند که حجم آن برخلاف حجم جنگل ، هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

ردپای کرین به مجموع انتشار دی اکسید کربن حاصل از فعالیت ها، بصورت ارگان یا انفرادی گفته می شود. محاسبه ردپای کربن در تولیدات برای توجه به محیط زیست مهم است.
بنابراین هرگونه فعالیت صنعتی CO2 منتشر می کند . و گواه این امر هزاران تصویری است که ما هر روز از دودکش های بزرگ کارخانه ها، شهرهای بزرگ پوشیده از مه تاریک و غلیظ ، و یا عابران پیاده با ماسک های سفید در خیابان های خاکستری پر از ترافیک قدم می زنیم ، می بینیم.

باغ زیتون در برابر تغییرات آب و هوایی

با این حال ، صنایع غذایی سالم به کاهش ردپای کربن نامطلوب کمک می کند. و به طور خاص باغ زیتون آلودگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد . این امر از نظر علمی اثبات شده است . تحقیقات مختلف نشان داده است که کشت باغ های زیتون اثرات بسیار مثبتی بر محیط زیست ایجاد می کند . و بنابراین به یک متحد مهم در مبارزه با تغییرات آب و هوا تبدیل می شود.

یک درخت زیتون می تواند 25 کیلوگرم از این گاز مضر را از هوا بگیرد. از این رو اهمیت رو به رشد صنعت زیتون نه تنها به دلیل مزایای سلامتی که این محصول برای مردم به ارمغان می آورد . بلکه به دلیل توانایی آن در مبارزه با آلودگی هوا نیز اهمیت دارد.

زیتون و روغن زیتون آردوج ، نشان برتری

معمولا مصرف کننده به طور جدی از مشکلات زیست محیطی ناشی از فرآیندهای تولید آگاه است. و به همین دلیل ، اثرات زیست محیطی یک محصول هم بر تصمیم خرید و هم بر کیفیت یا قیمت تأثیر می گذارد . به همین خاطر شرکت صنایع غذایی دیبای طارم با برند آردوج نبردی بزرگ برای جلوگیری از انتشار آلودگی در روند تولید آغاز کرده. و اعتقاد دارد روند تولید ارتباط مستقیمی با حفظ محیط زیست و سلامت افراد دارد.

باغ زیتون

باغ های زیتون طارم ، میراث جهانی

در شهرستان طارم مردم باغ زیتون و محیط زیست را به خوبی می شناسند . سرزمینی که عاشق درخت زیتون و همه چیزهایی است که طبیعت ارائه می دهد. دریای سبز درختان زیتون که از سد سپیدرود شروع می شود. و تا انتهای قلمرو طارم ادامه می یابد ، زیتون ویژگی بارز و هویت طارم است.

آیا می دانید در طارم میلیون ها درخت زیتون وجود دارد؟ به همین دلیل ما دنبال ثبت باغات زیتون طارم به عنوان میراث جهانی یونسکو هستیم. زیرا این ها یک میراث منحصر به فرد در جهان است و شایسته به رسمیت شناخته شدن است.

باغ های سنتی زیتون طارم علاوه بر تامین روزی مردمان این سرزمین تبدیل به جان و روح آن ها شده است. با نگاهی عمیق به منظره ی باغ های زیتون زیبایی منحصر بفرد آن در ذهن شما جاودانه خواهد شد. در وصف عاشقانه این سرزمین همین حرف از یک نویسنده کفایت میکند: «طارم عزیزم ، وقتی تو را در بیداری نبینم ، در خواب می بینم! ”.

اکنون دو دلیل خوب برای مصرف زیتون و روغن زیتون دارید : مراقب سلامتی خود باشید و با تغییرات آب و هوایی مبارزه کنید.

یک دیدگاه برای “باغ زیتون ، متحد مهم محیط زیست”

  1. متن درباره محیط زیست داشت عاشقانه میشد آخراش😂
    ولی خوب بود از این دیدگاه به زیتون نگاه نکرده بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...