روغن زیتون فرابکر برای بدنسازی

روغن زیتون چقدر برای بدنسازان مفید است؟ روغن زیتون برای بدنسازی
روغن زیتون با کیفیت از نظر تغذیه ای غنی است ، و دارای آنتی اکسیدان ها و چربی های اشباع نشده مفید برای بدن سازی است. آنتی اکسیدان ها آسیب سلولی را کاهش می دهند در حالی که چربی های اشباع نشده باعث تولید پروتئین برای رشد عضلات می شوند.

وقتی نوبت به غذاهایی می رسد که به تحریک عضلات کمک می کنند . در رژیم ها ماهی ، تخم مرغ و مرغ کبابی را به شما پیشنهاد می کنند. به یک دلیل خوب ، این غذاها دارای چربی های اشباع کم و پروتئین زیادی هستند و به شما کمک می کنند تا در هین کاهش فشار بر قلب بتوانید به عضله سازی بپردازید. با این حال اینها تنها گزینه های تغذیه برای یک بدنساز نیستند. غذاهایی مانند آووکادو ، گوشت گوزن ، شترمرغ و روغن زیتون نیز می توانند به شما در تقویت بدنتان کمک کنند.
و در اینجا ما روی روغن زیتون و فواید آن برای بدنسازان تمرکز می کنیم.

بهترین نوع روغن زیتون برای بدنسازان
همه روغنهای زیتون یکسان نیستند. اگر می خواهید از روغن زیتون برای عضله سازی استفاده کنید ، حتما از نوع مناسب استفاده کنید. شما میتوانید از روغن زیتون فرابکر (EVOO) استفاده کنید زیرا دارای بالاترین درجه کیفیت در بین روغن ها هست، از سلامت بیشتری برخوردار است و ترکیبات زیست فعال و آنتی اکسیدان بیشتری را از میوه زیتون در خود نگه می دارد. متخصصان روغن زیتون تصفیه شده را برای بدنسازی توصیه نمی کنند زیرا این روغن زیتون فرآوری شده است و ارزش غذایی کمتری دارد.

روغن زیتون

فواید روغن زیتون برای بدنسازی چیست؟

1. تولید پروتئین برای رشد عضلات را تحریک میکند

روغن زیتون دارای مقدار زیادی اسید اولئیک است ، یک اسید اشباع نشده تک که باعث تحریک تولید و سنتز پروتئین می شود. و این امر برای درمان از دست دادن توده عضلانی به دلیل افزایش سن ضروری است. می توانید آن را با روغن ماهی یا مواد غذایی دیگری که غنی از اسیدهای چرب ضد التهاب امگا 3 است ترکیب کنید.

2. غنی از کالری برای عضله سازی است

اگر می خواهید با استفاده از رژیم غذایی عضله بسازید ، چربی ها باید 20 الی 35 درصد کالری شما را تامین کنند. روغن زیتون برای دستیابی به این هدف به شما کمک می کند. هر 100 گرم روغن زیتون حاوی 884 کالری دارد. و این باعث می شود که از نظر کالری غنی باشد. روغن زیتون برای بدنسازی
در اینجا مزیت روغن زیتون این است که به ندرت باعث افزایش وزن می شود. و در حقیقت ، این امر با کاهش وزن مرتبط است. در یک مطالعه دو و نیم ساله ، 7000 دانشجوی دانشگاه اسپانیایی ، مقدار قابل توجهی روغن زیتون مصرف کردند و هیچ افزایش وزنی را گزارش نکردند.
روغن زیتون می تواند ضمن تأمین انرژی ، آنتی اکسیدان ها و همچنین مواد معدنی بدن ، وزن شما را به میزان دلخواه حفظ کند.

فواید روغن زیتون

3. سطح انسولین بدن را کنترل میکند روغن زیتون برای بدنسازی

دیابت نوع 2 با تخریب توده عضلانی اسکلتی در ارتباط است. روغن زیتون کمک می کند تا این نوع دیابت از بین برود. این ماده غنی از فیبر است که هضم آن زمان بر است و از نوسانات قابل توجه قند خون جلوگیری می کند.

4- از فروپاشی فیبرهای عضلانی جلوگیری می کند

آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون به مبارزه با رادیکال های آزاد بدن کمک می کند و از بافت ها در برابر آسیب محافظت می کند. رادیکال های آزاد محصولات جانبی متابولیسم هستند. آنها مولکولهایی بسیار واکنش پذیر هستند و با اسیدهای چرب اشباع نشده در نوکلئوتیدهای DNA و غشاهای سلولی واکنش نشان می دهند. که منجر به تجزیه سلول و مشکلات مزمن سلامتی مانند التهاب و آمفیزم می شود.
عضله سازی در هنگام وجود رادیکال های آزاد در بدن دشوار است. درد ناشی از التهاب هنگام ورزش نیز به همین خاطر است. روغن زیتون التهاب و آسیب بافتی که جلوی رشد عضلات را میگیرد را کاهش می دهد و جلسات تمرینی را برای شما لذت بخش می کند.

5. سلامت مفاصل را افزایش می دهد روغن زیتون برای بدنسازی

درد مفصل می تواند شما را از ورزش و عضله سازی باز دارد. همچنین درد مزمن مفصل شما را تحت فشار قرار می دهد و منجر به ضعف سلامتی می شود. روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به درمان دردهای مفصلی کمک کند. آنتی بادی های موجود در روغن همچنین از آسیب غضروف مفاصل جلوگیری می کنند.

روغن زیتون در بدنسازی

روغن زیتون بعد از تمرینات هم فواید بسیاری دارد
آیا روغن زیتون به درد عضلات کمک می کند؟ خاصیت ضد التهابی و مهار کننده درد روغن زیتون آن را به یک نوشیدنی فوق العاده بعد از تمرین تبدیل کرده است.
سه قاشق غذاخوری روغن زیتون تقریباً برابر با 10 درصد دوز ایبوپروفن برای یک فرد است. برای کاهش درد و تسریع بهبودی ، از روغن زیتون بعد از کار و تمرینات سنگین استفاده کنید.

سوالات متداول:

چگونه می توان از روغن زیتون برای بدنسازی استفاده کرد؟

برای افزودن روغن زیتون بیشتر به رژیم غذایی خود ، می توانید با آن غذا بپزید ، از آن برای تهیه سالاد استفاده کنید ، نان را به جای کره در آن آغشته کنید و غیره. همچنین می توانید از روغن زیتون برای جایگزینی سایر روغنهای آشپزی موجود در دستورالعمل خود هنگام پخت ، تفت دادن ، یا حتی سرخ کردن استفاده کنید. و همچنین شما می توانید روزانه یک قاشق روغن زیتون مرغوب را برای فواید زیادی که دارد بنوشید.

روزانه چه مقدار روغن زیتون برای بدنسازی استفاده کنیم؟

درست است که روغن زیتون به ندرت منجر به افزایش وزن می شود، اما باید در حد متوسط ​​مصرف شود. با توجه به شدت تمرینات بدنی از روغن زیتون استفاده کنید. مقدار آن میتواند از 50 میلی لیتر تا 200 میلی لیتر روزانه برسد. متخصصان نوشیدن یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون در صبح و گاهی اوقات بعد از ظهر برای به دست آوردن انرژی و حمایت از توده عضلانی توصیه می کنند.

نتیجه گیری در مورد مصرف روغن زیتون در بدنسازی
بدون صحبت در مورد روغن زیتون نمی توانید در مورد عضله سازی صحبت کنید. روغن زیتون یک منبع غذایی مغذی با کالری بالا است که به راحتی قابل هضم است. و آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و چربی های اشباع نشده تک را تأمین می کند.
فقط سعی کنید که از بهترین روغن زیتون فرابکر مطابق با شدت تمرینات خود استفاده کنید.

بدنسازی

به طور کلی روغن زیتون مزایای شگفت انگیزی برای تناسب اندام و سلامتی شما دارد! روغن زیتون برای بدنسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...