روغن نارگیل در مقابل روغن زیتون

روغن نارگیل تصفیه نشده بکر از نارگیل تازه تولید می شود و بیشتر از اسیدهای چرب اشباع شده تشکیل شده است. که آن را پایدار و مناسب برای پخت و سرخ کردن با حرارت بالا می کند. روغن نارگیل خام به تازگی به دلیل داشتن فواید مختلف مورد توجه مردم قرار گرفته است. و حتی باعث ایجاد رژیم غذایی روغن نارگیل شده است. بین مردم تصور می شود روغن نارگیل خام و تصفیه نشده بکر از چربی های سالم است. زیرا حاوی پلی فنول ها و سایر مواد مغذی است ، اما در واقع کاملاً برعکس است.

اکثر روغن های نارگیل درجه یک از گوشت نارگیل خشک شده معروف به کوپرا تهیه می شوند . کوپرا گوشت نارگیلی است که توسط دود ، آفتاب یا کوره استخراج و سپس خشک شده است. از آنجا که شرایط خشک کردن کوپرا بسیار غیربهداشتی است ، روغن نارگیل استخراج شده باید تصفیه ، سفید شده و بو بدهد تا برای مصرف انسان مناسب شود.

ابتدا ، از حلال های شیمیایی برای استخراج روغن کوپرا استفاده می شود ، و باید تصفیه شود تا قابل خوردن شود. در طول فرآیند تصفیه ، از گرمای زیاد برای خوشبو کردن روغن استفاده می شود و بعد از سفید کننده استفاده میشود تا رنگهای ناخوشایند از بین برود. سپس روغن با استفاده از هیدروکسید سدیم بیشتر تصفیه می شود تا اسیدهای چرب آزاد را از بین برود و ماندگاری روغن را افزایش دهد.

روغن نارگیل ارگانیک

روغن نارگیل ارگانیک هم لزوما گزینه سالم تری نیست . حتی اگر یک روغن نارگیل ارگانیک طبق دستورالعمل های تأیید شده توسط سازمانهای معتبر تولید شده باشد . هنوز می تواند از کوپرا تهیه و تصفیه شود ، مشروط بر اینکه حلالها ، کودها و آفت کشهای مورد استفاده منشاء ارگانیک داشته باشند و تأیید شده باشند.

اما روغن زیتون یک آب میوه طبیعی و فرآوری نشده است. که حاوی پلی فنول های ضد پیری و سایر مواد مغذی است که به دلیل فوایدش برای سلامتی بسیار مورد توجه است . روغن زیتون بیشتر از اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل شده است ، و برای پخت و سرخ کردن با حرارت کم و متوسط ​​پایدار است و می تواند جایگزین مناسبی در دستورالعمل ها به جای کره ، مارگارین یا سایر چربی ها باشد.

به طور کلی استفاده از روغن نارگیل به دلیل ماهیت جامد آن در دمای اتاق محدود است ، در حالی که روغن زیتون مایع است و در دمای اتاق آماده استفاده است ، و این روغن را بسیار متنوع و ایده آل برای تقریباً هر کاربرد آشپزی می کند.

آشپزی با روغن نارگیل بد نیست. اما از آنجا که دارای طعم بسیار متمایز و قوی نارگیل است ، فقط برای تعداد کمی از برنامه های پخت و پز مناسب است. به همین دلیل ، ممکن است تمایلی به درست کردن سالاد با روغن نارگیل یا استفاده از آن در سس ماکارونی نداشته باشید . در حالی که طعم عالی روغن زیتون طیف گسترده ای از غذاها را تکمیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...