فواید زیتون سیاه

فواید زیتون سیاه

در این مقاله برای شما از فواید زیتون سیاه میگوییم که ممکن است یکی میوه ساده به نظر برسد . اما این میوه کوچک (با توجه به طبقه بندی گیاه شناسی) دارای مواد غذایی بسیار با ارزش است. زیتون منبع خوبی از فیبر غذایی است که روند هضم و گوارش را سالم نگه می دارد و کلسترول را کنترل می کند. زیتون سیاه همچنین آهن را که جزء اصلی گلبول های قرمز خون شما است و ویتامین E که یک آنتی اکسیدان قوی است، تأمین می کنند. اما اگر میزان مصرف سدیم خود را زیر نظر دارید ، به خاطر داشته باشید که زیتون منبع قابل توجهی از این ماده معدنی است.

یه سلامت گوارش کمک میکند

زیتون سیاه منبع خوبی از فیبر غذایی است. مصرف یک وعده 100 گرمی زیتون رسیده 3 گرم فیبر غذایی را تأمین می کند. میزان توصیه شده فیبر روزانه برای مردان 38 گرم و برای زنان تا 50 سال 25 گرم است. فیبر محلول می تواند سطح کلسترول و گلوکز خون را کاهش دهد . در حالی که فیبر نامحلول حجم زیادی به مدفوع شما می افزاید و حرکت مواد را از طریق دستگاه گوارش شما افزایش می دهد. رژیم غذایی غنی از فیبر غذایی به حفظ سلامت روده ، کنترل سطح قند خون ، به تعادل رسیدن وزن و کاهش سطح کلسترول کمک می کند.

فواید زیتون سیاه

منبع آهن فواید زیتون سیاه

زیتون رسیده یا همان زیتون سیاه حاوی 3 میلی گرم آهن در هر وعده 100 گرمی است. میزان توصیه شده آهن برای مردان بالغ 8 میلی گرم در روز و برای زنان بالغ 18 میلی گرم در روز است. بدن شما برای ساخت هموگلوبین و میوگلوبین ، پروتئین های حامل اکسیژن ، به این ماده معدنی نیاز دارد. گلبولهای قرمز حاوی هموگلوبین و سلولهای ماهیچه ای حاوی میوگلوبین هستند. آهن بخشی از بسیاری از پروتئین های بدن شما را تشکیل می دهد. و به تولید آدنوزین تری فسفات یا ATP ، منبع اصلی انرژی بدن شما کمک می کند.

سرشار از ویتامین E و ضد سرطان

یک وعده زیتون رسیده دارای حدود 1.7 میلی گرم ویتامین E است ، یک آنتی اکسیدان محلول در چربی که از سلول ها در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که به سلول ها آسیب می رسانند و ممکن است در ایجاد سرطان نقش داشته باشند. میزان توصیه شده رژیم غذایی برای ویتامین E برای مردان و زنان بالای 14 سال 15 میلی گرم است. ویتامین E همچنین در عملکرد سیستم ایمنی بدن ، تنظیم بیان ژن ، سیگنال دهی سلولی و سایر فرآیندهای متابولیک نقش دارد. کارشناس مواد غذایی آردوج خاطرنشان می کند که ویتامین E می تواند از بیماری عروق کرونر قلب و تشکیل لخته خون جلوگیری کند. همچنین اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول LDL را مهار می کند. و به جلوگیری از تصلب شرایین (گرفتگی عروق) کمک می کند.

سلامت قلب و عروق را ارتقا می بخشد

از دیگر فواید زیتون سیاه میتوان گفت که حاوی مقادیر زیادی چربی های غیر اشباع سالم است. زیتون رسیده تقریباً 8 گرم از کل چربی های اشباع نشده را تأمین می کند. انجمن قلب آمریکا بیان می کند که چربی های غذایی که مردم می خورند نباید بیش از 25 تا 30 درصد از کالری دریافتی در روز باشد. و اکثر این چربی ها باید از چربی های تک اشباع نشده یا چند غیر اشباع باشد. چربی های غیر اشباع تک می توانند به کاهش سطح کلسترول بد خون و کاهش خطر بیماری های قلبی و جلوگیری از سکته کمک کنند . اسیدهای چرب اشباع نشده برای تنظیم سطح انسولین و کنترل قند خون مفید هستند. فواید زیتون سیاه.

ملاحظات

اگرچه زیتون سیاه فواید زیادی برای سلامتی دارد ، اما نسبتاً سرشار از سدیم و کالری است. یک وعده 100 گرمی زیتون رسیده 115 کالری و حدود 735 میلی گرم سدیم تأمین می کند. محدود کردن مصرف سدیم بسیار مهم است زیرا افزایش مصرف نمک با سطوح بالاتر فشار خون همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...