روغن زیتون به عنوان نرم کننده
هزاران ساله که مردم از روغن زیتون برای مراقبت از مو استفاده می کنن چونکه میگن باعث درخشش، لطافت و انعطاف پذیری بهتر مو میشه.
عناصر شیمیایی اولیه روغن زیتون اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسکوالن هست. اینها همه نرم کننده هستن. در حقیقت ، خیلی از شامپوها، نرم کننده ها و کرم ها حاوی مواد نرم کننده آزمایشگاهی هستن.
روغن زیتون میتونه با نفوذ به ساقه مو و حفظ رطوبت ساقه باعث نرمی و تقویت مو بشه و درخشش حاصل از روغن زیتون ممکنه بخاطر روغنی شدن کوتیکول خارجی مو باشه.

روش استفاده از روغن زیتون برای مو
اگه برای اولین بار میخواهید از روغن زیتون برای موهاتون استفاده کنین احتمالا به مواردی که در زیر قراره بگیم نیاز خواهید داشت.

۱) مقدار
اگه برای اولین بار دارین از روغن زیتون استفاده میکنین بهتره فقط از یک یا دو قاشق غذاخوری استفاده کنید و اگه نیاز بود یک قاشق دیگه استفاده کنید. اینکه چقدر باید از روغن زیتون استفاده کنین بستگی به میزان مرطوب شدن و محلی که روغن میزنید داره. مثلا انتهای مو به روغن کمتری نیاز داره.

۲) ماساژ
روغن رو چند دقیقه رو موها ماساژ بدین.
موثرترین روش اینه که یک کلاه دوش بذارید رو موهاتون و اجازه بدین موهاتون به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر با روغن خیس بخوره و بعد ۲-۳ دقیقه سرتون رو با انگشت ماساژ بدین.

۳) شستشو
قبل از شستن روغن از مو موهاتون رو با یه شانه دندانه پهن شانه کنید. با این کار شانه زدن و فرم دهی بعد از شستشو آسون تر میشه.
تو شستشو اگه بعد از یک‌بار شامپو زدن چربی رو‌ تو‌موهاتون احساس کردید لازمه دوباره شامپو بزنید.

استفاده از روغن زیتون برای مو هیچ ضرری نداره. ولی نباید هر روز بطور مداوم استفاده بشه. هفته ای یک تا دو بار بهترین نتیجه رو به شما خواهد داد.

چه کسانی باید از روغن زیتون استفاده کنند؟
استفاده از روغن به طور کلی ممکنه برای هر نوع و بافت مو مناسب نباشه چون بعضی از انواع مو برای مدت طولانی تری روغن رو حفظ می کنن. بدن شما به طور طبیعی از طریق غدد متصل به فولیکول های مو روغن تولید می کنه و این روغن تمایل داره به سمت موهای نازک و صاف بره تا موهای درشت یا فر

موی ضخیم
روغن زیتون برای موهای خشک و ضخیم خیل مفید هست چون مو رو مرطوب و قوی نگه میداره.

موهای آسیب دیده
روغن زیتون می تونه به صاف شدن انتهای شکسته یا سوخته مو کمک کنه.
برای حالت دهی کامل موهاتون ، از پوست سر شروع کنین و روغن رو تا انتها ماساژ بدین.

شپش
روغن زیتون می تونه تو از بین بردن شپش سر کمک کنه خیلی مهم هست که از شانه مناسب استفاده کنید و مطمئن بسید که همه شپش ها رو از بین می برید.

شوره سر
تا آنجا که ما می دانیم ، هیچ درمان کاملی برای شوره سر وجود نداره ، ولی استفاده از روغن زیتون میتونه شوره ی سر شما رو کاهش بده.
روغن زیتون رو رو پوست سر خشک خود ماساژ بدید و پوسته های شوره رو شانه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...